Idd rechtsachter stokkreupel. Rond de koot iets gevuld, niet echt warmer dan de andere voeten. Niet een duidelijke pijnlocus te vinden, dus de arts maar gebeld. Dat is een kennis van mij (oudcollega) en die mag ik gelukkig altijd om raad vragen.
"k Heb haar uitgelegd wat er aan de hand is, ze vermoed, gezien de omschrijving een zoolzweer. Morgenochtend komt ze langs, en of ik Des in de tussentijd voetenbadjes kon geven.
Ik dus eerst weer naar huis, Biotex gehaald en warm water (hebben ze ook wel in het pension, maar goed, dat maakt niet uit.) Zweetdeken mee, haar maatjes stonden in het land, en ze was behoorlijk onrustig en dus flink zweten (staat ze nog maar 2 weken op dit pension, kan ze nu al niet alleen zijn)
.Mevrouw wou natuurlijk niet haar voet neerzetten in de emmer, dus de emmer maar omhoog gehouden (waarom heb ik nou toch die dikke buik!), na een paar minuten voetje afgedroogd en nog eens goed bekeken. Het enige afwijkende wat ik kan zien is een oude wond (zit korst op en rose huid onder) tot op de kroonrand, kan toch niet de boosdoener zijn?
Wat zijn jullie ervaringen met zoolzweren, qua genezingsproces en kreupel blijven?
Had op i-net al wat gezocht, maar kon daar alleen wat achtergrondinfo vinden ... Hier doet de zoekfunctie het helaas nog steeds niet....

. Keek heel kwiek over de staldeur. Was zelfs weer wat ondeugend, want toen ik haar bij de bult kuilvoer installeerde draaide ze zich zo om om naar de Friese enters te lopen (grrr).
.
. De komende dagen nog even doorgaan met soppen en dan moet het goed zijn.
.