Wie soort gelijk middel voor Primeval/cortaflex/ArthriAid?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lies1

Wie soort gelijk middel voor Primeval/cortaflex/ArthriAid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 10:50

Ik heb bij de paardendrogist een kruidenmengsel gezien, Easy Action. Dit lijkt me wel wat. Iemand ervaring mee?

Ik ben eigenlijk opzoek naar een goedkoper alternatief voor Primeval/cortaflex/arthriAid?

Iemand tips adviezen?

Wat gegevens van mijn paard: 18 jaar, geen noemenswaardige artrose, wel wat strijf en stram in het begin. Ik rij nu alleen recreatief. Helaas nu geen weidegang, over een maandje wel weer.

Nano05

Re: Wie soort gelijk middel voor Primeval/cortaflex/ArthriAi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:16

Ik heb gehoord dat Cortaflex heel goed is. Hebt dit ook voor mijn haf besteld, maar heb er zelf nog geen ervaring mee gehad.

Lies1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 12:56

maykie schreef:
Ik heb gehoord dat Cortaflex heel goed is. Hebt dit ook voor mijn haf besteld, maar heb er zelf nog geen ervaring mee gehad.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een goedkoper alternatief dan Cortaflex.
Volgens mij betaal je zo 60 euro voor een liter.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 13:39

Ik heb al zoveel geprobeerd, dat ik er moedeloos van werd, op den duur zie je door het bos de bomen niet meer.
Primeval vond ik persoonlijk waardeloos: véél te duur en ik zag niets verbetering, integendeel!
Cortaflex vond ik ook maar niets, ze ging niet meer achteruit maar bleef super stijf en bovendien vond ze het vies smaken, zodat ik elke dag kon staan appelmoes maken. Slecht plan dus Knipoog
Glucosamine en chondroïtine was ik vrij tevreden over, op de prijs na dan Knipoog
Easy Action werd mij afgeraden (sla me dood, maar ik weet niet meer waarom), maar ik twijfelde nog om het al dan niet te proberen, toen de DA met wat nieuws afkwam. Nu voer ik deze Artico bij, 33 euro per emmer (ik doe momenteel zo'n 1,5 à 2 maanden met een emmer) en ze loopt er prima op.
Als je meer info wilt staat de pb-box open!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:19

Ik bestel zelf de Cortaflex uit Engeland, dat is aanzienlijk goedkoper, ik heb heel wat producten met glucosamine en chdroitine naast elkaar gelegt en kwam zo het voordeligst uit.

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:00

Ik heb zelf 2 jaar ervaring met cortaflex.
Het is een geweldig middel maar werkt op een manier van onderhoud.
De eerste 6 weken gebruik je het in de vloeibare vorm die is inderdaad duurder.
Daarna is het goed in het lichaam opgenomen en dan ga je verder met de poeder daar doe je iedere dag een schepje van door het voer. Ik deed met zo'n zak 1 tot 1,5 maand en die koste 50 euro. Ook heb ik ronde ijzers plus leren zooltjes gevuld met silliconen eronder laten zetten. De ronde ijzers zijn zodat het been verder kan afrollen. Ik ging hiervoor naar de dierenkliniek in Emmeloord. De hoefsmit die daar werkt kijkt persoonlijk iedere keer als je komt hoe je paard loopt en dan past hij het beslag aan of niet.
Deze kombinatie heeft mij zo goed geholpen dat ik niet of nauwlijks hinder heb ondervonden van de atrose en mijn paard had fase 4 dus dat is niet gering.
Rust roest dus iedere dag wel beweging geven.
Ik hoop dat je er iets mee kan.

Succes

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:26

Ik heb er geen ervaring mee, maar is artihorse (zag het in de catalogus van Agradi) misschien iets?
Ook op basis van een gelatinaat ofzo.