Tong uit de mond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjantal

Tong uit de mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 20:55

heej mijn paard doet tijdens het rijden zijn tong uit de mond zij doet het al heel lang enwas volgens de dierenarts neit erg
maar laatst had ik de neusriem perongeluk over de bitringen heen ge daan en toen stook ze de tong niet uit de mond,, dus het bit kon toenniet geod bewegen..maar zo mag het riempej niet maar ik dacht van wrom doet ze het dan niet,, misschien heeft iemand nu een oplossing of kan die mij helpen,,
ikhoophet
Groetjes Chantal

semjase

Re: Tong uit de mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 07:21

Het paard van de buren had er ook "last"van maar daar is de paardentandarts geweest en bleken er haken aan zijn kiezen te zitten.
Nu doet hij het niet meer.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 09:41

zn tong uit steken kan een aanleuningsprobleem zijn.. als een paardje te onrustig of op een verkeerde manier word aangereden betreft teugeldruk kan die zn tong gaan uitsteken. Misschien is het eeen goeie je instructrice er een keertje op te laten.. als die het daar bij minder of niet doet zal het probleem bij jou zitten..

Sjantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 20:29

Nee dat is het allebei niet,, Er hebben al meerdere mensen op gereden en dan doet hij het ook maar de tandarts heeft er ook naar gekeken en dat was het ook niet,, maar bedankt:)

falco_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:10

Heey ,
Hier hetzelfde probleem Clown Als ik de teugels gewoon vastneem en als ik weerstand bied dan steekt hij zijn tong eruit. Weet ook niet hoe het komt maar ik heb er nu geen last meer van. Met het springen heb ik er nog wel last van , want na de sprong steekt hij zijn tong eruit en gaat hij lopen (hij doet dat om zijn macht te gebruiken om te gaan lopen Bloos )
Maar ik heb er mee leren leven. We hebben ook de tandarts laten komen en er was niets mis met zijn gebit ofzo. Ik heb ook verschillende bitten geprobeerd maar dat hielp ook niet.
Misschien als jou pony/paard zijn/haar tong over het bit doet dan kan je een tonglepel misschien wel gebruiken.
Veel succes in ieder geval.
Lachen

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:00

ik weet niet hoe oud je paard is maar bij ons op de manege staat een eigen paard en daar rij ik wel eens op en die doet dat ook maar dat komt omdat hij oud is. hij is al 26 namelijk maar loopt nog steeds en weet zich overal doorheen te slepen Haha! Tong uitsteken

Sjantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:45

zij is nu 13 maar ze deed het ook al toen zij nog jonger was ook al dus dat is het niet en de dieren arts heeft er naar gekeken maar er was niks mis zei hij

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:10

Zoals het hierboven al vermeld staat kan het idd een aanleuningsprobleem zijn, niet voldoende rechtgericht. Kijk eens bij www.paardenbegrijpen.nl staat heel interessant stuk op.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:03

OP de manage was er ook altijd een paard dat zijn toch uitstak tijdens het rijden. En het maakte niet uit welke ruiter erop zat.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:15

Bij mij op de manege staat een manegepaard en die doet het ook..wie er ook op rijdt maakt niet uit hij vindt t gewoon grappig! En het paard van m`n instructrice deed het ook (inmiddels overleden aan koliek Verdrietig ) dus het ligt er niet echt aan wie er op zit Knipoog