paard loopt erg vreemd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eleonora

paard loopt erg vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 00:14

Ik ben naar een paardje wezen kijken (liefde op het eerste gezicht!).maar nu komt het;de verkoper demonsreerde ons hoe hij liep in de draf (onder het zadel) en wij zagen direct dat haar voorbenen niet naar voren gingen,maar naar opzij.Het paardje is bijna 4 jaar oud en sinds een paar maanden bereden.De verkoper legde uit dat dat misschien kwam omdat zij een beetje druk was,en hij haar dus erg moest inhouden,maar ik weet het nietWat kan dat betekenen?

Huisvrouw

Re: paard loopt erg vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 00:29

Wat het is....geen idee. Ik heb nog nooit gezien dat als een paard druk is, dat hij dan zijn benen meer opzij gooit. Dit lijkt me dus niet de oorzaak. Wat het wel is....misschien even een dierenarts raadplegen? Of hopelijk weten andere bokkers meer hiervan af.

eleonora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 00:59

Het paard loopt wel eerst naar voren,maar als ze dan de voet neer heeft gezet,dan gaat die voet niet naar achteren terug,maar opzij.

truusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:01

lijkt of hij een zwaaivoet heeft. meestal is dat op te lossen met goed beslag

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:05

als je er mee wilt gaan dressuuren :
laten lopen !!!!!

het is een afwijking die met beslag niet geheel te veranderen is, sommige paarden scheppen of maaien nu eenmaal vreselijk van zichzelf.
teveel de stand veranderen zou juist slijtage betekenen .
voor springen of recreatie maakt het niets uit, maar voor de dressuur kost het je punten omdat je geen mooie binnenkomer maakt als er een heftig voetenwerk recht op de jury af word gestuurd...
ik heb vaak geschreven bij alle klassen paarden en bij verschillende jury's
maar geen enkele jury was van zulk voetenwerk gecharmeerd, het geeft een onrustig beeld, en is dus storend in de proef.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:27

als je dit paard goed bekijkt zal je denk ik zien dat hij bodem nauw staat.
mijn advies is paard lekker laten staan.
met het juiste beslag kom je echt nog een end,maar je moet hem nog kopen dus waarom zou je?
dit is het soort paard wat normaal gesproken vroeg is versleten.
KIJK VERDER

jockeyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:27

als je het niet voor dressuur wilt gebruiken kun je hem best kopen, zo erg is het niet!! en het was toch liefde op het eerste gezicht!!!

je kunt er wel veel van de prijs afhalen, als hij erg duur is!!
of je kunt ook vragen als je hem even op proef mag, kijken als je het erg lastig vind, maar ik denk dat je er wel aan went!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:41

als het inderdaad uitzwaaien is (dus niet het hele been vanuit de schouder) dan kan er nog veel verandering in komen. Kijk hoe de balans van dit paard is. is die slecht? dan heb je veel kans dat dit het zwaaien verergert.
Mijn paard heeft ook een beetje zwaaibenen maar dit is met de tijd veel minder geworden. Hij komt meer op het achterbeen en is sterker geworden daardoor neemt het flink af.
ik denk ook dat het er wel een beetje aan ligt hoe erg het is. Ik heb nog nooit iets te horen gekregen op wedstrijd dus het kan best in de dressuur.

eleonora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 21:26

het is het zwaaien wat jullie noemen (of maaien),en was idd niet goed in balans naar mijn inzicht.Eindelijk een superlief paard gevonden,zijn de benen niet goed.Het is ook altijd wat. Verdrietig

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:12

eleonora schreef:
het is het zwaaien wat jullie noemen (of maaien),en was idd niet goed in balans naar mijn inzicht.Eindelijk een superlief paard gevonden,zijn de benen niet goed.Het is ook altijd wat. Verdrietig

Als ie het niet super overdreven doet maakt het niet zo veel uit hoor.
Zie het als een soort schoonheidsfoutje.
En het is nog een jong paard, dus het kan alleen nog maar beter worden.
Lopen ook wel goed gekeurde hengsten rond hoor die het ook een beetje doen.
Als ie verder op de foto's enzo helemaal goed is zie ik het probleem niet echt hoor.
Het is natuurlijk beter als ze het niet doen, maar als je het echt zo'n leuk paard vind zou ik hem daar niet voor laten staan als ie verder gezond is.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 13:55

En als ze niet onder de man wordt gereden, maar los, hoe loopt ze dan?

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:33

Mijn paard (KWPNer met tuigbloed) maait ook heel erg. Dit heeft verder geen gevolgen voor haar. Ook met rijden heb je hier geen hinder van. Je moet wel oppassen als je haar wil corrigeren. Dit is vaak niet goed om te doen. Er komt dan op verkeerde plaatsen een belasting en hierdoor kun je slijtage krijgen. Als je haar gewoon recreatief wil gaan rijden maakt dit toch niks uit. Ook met wedstrijden moet dit geen probleem zijn. Of ze moeten je paard al gaan straffen om zijn schoonheidsfoutje/afwijking.

eleonora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 09:45

los doet ze het ook