Mijn paardje heeft 1 weekje stil moeten staan wegens een blessure en ik heb hem toen ook op minder voer gezet (3x een halve kilo brok).
Nu ik weer aan het opbouwen ben met longeren, heeft hij niet zoveel energie, nee dat is niet het goede woord, meer minder looplust ahw. Ook hoestte hij een paar keer vandaag.
Ik doe zijn voer morgen iets omhoog, dit wil ik ook rustig opbouwen, zodat hij niet meteen staat te trillen van de energie in zijn stal. Zijn conditie is prima, mooie glimmende vacht, verder geen rare gebreken.
Bij mij op stal zijn sinds kort een aantal paarden wat van slag : ze houden op met eten en hebben nergens meer zin in.
Hierdoor, en ook omdat ik denk dat in brok niet alles zit wat een paard nodig heeft per dag, wil ik mijn paard en voedingssupplement gaan geven. Ik wil hem gewoon wat meer voedingsstoffen geven om ziektes tegen te gaan en om beter herstel van de spieren te krijgen (minder vermoeid enz). Puur uit voorzorg.
Op de website van de paardendrogist kreeg ik de volgende lijst :
Chevinal Plus
Equitop Forte
Hypower
Kompleet Plus
Kompleet Supplement
Pavo Multivit 15
Pavo Total Supply
Pavo Vital
Veteranen Supplement
Vitaplus
MSM
En er zullen vast wel meer supplementen zijn.
Nu ben ik op zoek naar een supplement die goed is voor alles (weerstand opbouwen, beter spierherstel, minder blessures, vitamine, mineralen, goede spijsvertering, gezonde vacht, hoeven ga zo maar door). Hij moet er niet meteen super veel energie van krijgen (als ze er iets meer energie van krijgen is het o.k.) Het liefst in poeder vorm oid (wat is eigenlijk het gemakkelijkst om te voeren : poeder, vloeibaar?) Ook moet het natuurlijk een redelijke prijs hebben. Ik ben niet bereid om voor 1 week 50,- aan supplementen uit te geven.
Ik hoop dat jullie me goede raad kunnen geven over welke, hoe duur, waar te koop?
Vertel ook wáárom jullie die voeren en wat jullie paarden ervan merken?
Super bedankt.
Gr Suus