Supplement HELP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Supplement HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 17:50

Mijn paardje heeft 1 weekje stil moeten staan wegens een blessure en ik heb hem toen ook op minder voer gezet (3x een halve kilo brok).

Nu ik weer aan het opbouwen ben met longeren, heeft hij niet zoveel energie, nee dat is niet het goede woord, meer minder looplust ahw. Ook hoestte hij een paar keer vandaag.

Ik doe zijn voer morgen iets omhoog, dit wil ik ook rustig opbouwen, zodat hij niet meteen staat te trillen van de energie in zijn stal. Zijn conditie is prima, mooie glimmende vacht, verder geen rare gebreken.

Bij mij op stal zijn sinds kort een aantal paarden wat van slag : ze houden op met eten en hebben nergens meer zin in.

Hierdoor, en ook omdat ik denk dat in brok niet alles zit wat een paard nodig heeft per dag, wil ik mijn paard en voedingssupplement gaan geven. Ik wil hem gewoon wat meer voedingsstoffen geven om ziektes tegen te gaan en om beter herstel van de spieren te krijgen (minder vermoeid enz). Puur uit voorzorg.

Op de website van de paardendrogist kreeg ik de volgende lijst :
Chevinal Plus
Equitop Forte
Hypower
Kompleet Plus
Kompleet Supplement
Pavo Multivit 15
Pavo Total Supply
Pavo Vital
Veteranen Supplement
Vitaplus
MSM
En er zullen vast wel meer supplementen zijn.

Nu ben ik op zoek naar een supplement die goed is voor alles (weerstand opbouwen, beter spierherstel, minder blessures, vitamine, mineralen, goede spijsvertering, gezonde vacht, hoeven ga zo maar door). Hij moet er niet meteen super veel energie van krijgen (als ze er iets meer energie van krijgen is het o.k.) Het liefst in poeder vorm oid (wat is eigenlijk het gemakkelijkst om te voeren : poeder, vloeibaar?) Ook moet het natuurlijk een redelijke prijs hebben. Ik ben niet bereid om voor 1 week 50,- aan supplementen uit te geven.

Ik hoop dat jullie me goede raad kunnen geven over welke, hoe duur, waar te koop?
Vertel ook wáárom jullie die voeren en wat jullie paarden ervan merken?

Super bedankt.
Gr Suus

allegro

Re: Supplement HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:20

Ik geef mijn haffie compleet plus. Dit bij een dieet van veel kuilgras (halfdroog) en 0,5 kg meusli en 0,5 kg biks (Pavo Spinter, wordt door onze staleigenaar verstrekt.) Omdat hij best hard moet werken (regelmatig pittige duinritten) geef ik hem dat suplement. Bevalt mij prima en hij lust het (diverse andere merken dus niet)
Succes ermee en hou zijn temperatuur even in de gaten gezien het feit dat er meerdere paarden ineens zo sloom zijn bij jou op stal.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 18:37

Het komt op mij over dat er een virusje langs stal gewaaid is, je kunt wel allerlei supplementen geven, maar meestal helpt dat ook niet echt veel. Als je goede brok voert, heb je in principe niet echt supplementen nodig, naar mijn mening.
De meeste paarden worden veel te vol gestopt met allerlei zooi.
Waarschijnlijk gaat het met een paar dagen wel weer beter.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:15

Hoi,

Ik geef mijn paard Ursonne ( van Dr. Schaette ), is niet bij de paardendrogist te koop overigens. bevalt heel goed.
Het bevat 32 % kruiden, is weerstandsverhogend, ontzurend voor het lichaam en dus ook voor de spieren. Dus je paard wordt er soepeler van ( zeggen ze van Dr. Schaette allemaal he !)
En het bevat natuurlijk ook vit en min !

Ik heb er nog 4,5 kilo van te koop ..... ( 21 euro incl. verzenden ) Daar doe je, als je 50 gram per dag geeft, 3 maanden mee. Kan je het goed uitproberen voor 3 maanden !

Groetjes,

Maris

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 20:54

Bedankt voor jullie meningen.

@ Marije : het zal inderdaad wel een virusje zijn. Ik hou hem goed in de gaten. Maar mijn reden om naar een supplement te gaan kijken was niet het feit dat verschillende paarden wat ziekjes werden, ik speelde al langer met de gedachte. De voeding van paarden geeft ze nl echt niet 100% wat ze nodig hebben. Het is meer gewoon even wat extra's omdat we binnenkort weer pittig moeten gaan trainen.

@ Maris : waar haal je dat vandaan? Is err een website van Dr Schaette? Let me know. En is de verpakking die je te koop hebt aangebroken of niet, incl "gebruiksaanwijzing enz" of niet? PB me maar

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:49

Ik heb compleet plus van de paardendrogist voor mn fjord omdat die niet zo heel veel krachtvoer krijgt (werkt niet hard Bloos ) maar als ze hier wat slapjes er bij staan dan geef ik ze een vitaminestoot van sectolin.
Succes en groetjes,
Yvonne

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:40

...Wij geven de ene Goldmix, dit is gewoon te verkrijgen bij de ruitersportzaken en ook niet zo verschrikkelijk duur..daar zitten al het extra's in wat ze nodig hebben(voor bloedarmoede wordt dit ook aangeraden door dierenartsen en ook met artrose) en wij hebben voor ons oudje Opkikker van de paardendrogist en dat is voor ons echt wereldspul..het helpt ze net over de moeilijke maanden heen, met verharen, als ze van de wei af komen maar ook dit kan je het gehele jaar doorgeven, wat wij dan doen maar paardje is 21 en heeft gewoon extra's nodig

...ben het niet helemaal eens met de mening dat er in brok alles zit, tuurlijk zit er alles in..maar krijgt ie dan ook wel genoeg?..niet elk paard is hetzelfde!..heb zelf zoiets als je een positieve verandering zit in je paard, dat die het wel nodig heeft....en vaak zie je ook aan het paardje zelf dat die gewoon wat extra's nodig heeft!

succes hoor!

kalioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:34

weet niet of je inmiddels wat gevonden hebt wat bij je paard past maar je kunt ook MAXH proberen ook superspul waar alles inzit.of kijk is op de site van de paardendrogist daar vind je van alles en meestal kun je er ook een proefmonster van bestellen, zit je niet met zo'n grote pot opgescheept als je paard er zijn neus er voor optrekt.....(misschien die van jouw niet maar die van mij........)

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 07:08

Bedankt voor jullie reply's! Ik ga maar eens aan de slag Lachen

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 08:27

Als je prijzen gaat vergelijken moet je ook kijken naar de hoeveelheid die je per dag zou moeten geven.
Bijvoorbeeld: MaxH lijkt duurder dan Kompleet Plus van de Paardendrogist. Maar van MaxH geef je één schep en van Kompleet Plus twee...
Ik heb ervaring met beide supplementen en ze doen niet voor elkaar onder, maar de Kompleet Plus ruikt echt niet lekker , dus moet ik met appelmoes in de weer.
Volgende keer koop ik dus weer MaxH.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:35

Ik heb ook goede ervaringen met MaxH. De DA adviseerde dit voor een paard met een huidprobleem aan de benen zonder aanwijsbare oorzaak. Het paard had daar al meer dan een jaar last van en was al met van alles behandeld, maar het ging maar niet over.

Een pot MaxH verder en het was weg!