Prut op binnenkant achterbenen(nav kokervraag)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn83

Prut op binnenkant achterbenen(nav kokervraag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 11:57

Ik zat koker-topic te lezen en moest denken aan mn eigen ruin.
Hij heeft opzich niet zo'n vieze koker/penis, af en toe wat zaagseltjes/velletje er aan die ik er makkelijk af kan halen.

Hij heeft alleen wel heel vaak aan de binnenkant (hoog) van zn achterbenen van die plakkerige prut zitten.
Eerst snapte ik niet hoe ie er aan kwam maar daar ben ik sinds een tijdje wel achter denk ik.
Als ie in zn stal ligt te pitten onspant ie zn zaakje denk ik en dat ligt dan op zn achterbeen. Loopt er dan iets uit ofzo? Dat die prut geeft?
Restje urine zou toch niet zo plakken denk ik? Wat zou het dan wel zijn??
Hebben jullie paarden (mannelijk) dat ook??
Staan verder alleen merries op stal dus kan t niet vergelijken.
Ik krijg t na ff poetsen er wel af, maar vraag me af wat t nou is.

viola

Re: Prut op binnenkant achterbenen(nav kokervraag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 14:16

Ja, Eli (hengst) heeft dat ook. Het is kleverig en donker/zwart van kleur. Het zit zoms ook bij zijn koker dus ik denk dat het idd daar ergens vandaan komt. Bij Roger (ook hengst, 1,5 jaar) heb ik het nog niet gezien.
Het zit idd altijd op dezelfde plek onderaan de benen aan de binnenkant dus wat je zegt van het liggen zou goed kunnen, had ik nog niet aan gedacht.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:38

Mijn ruin heeft dat af en toe ook...is inderdaad afkomstig uit koker..klopt precies hoor, wat je dacht!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:37

dat spul heet smegma geloof ik. Merries hebben dat ook wel tussen hun uiers. Wel vies plakkerig, maar ruikt naar sinasappelen Vingers aflikken Haha! (bij mijn merrie i.i.g.)!

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:13

smegma, haha dat is een scheldwoord bij ons Knipoog

Vlimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 15:41

Is je ruin toevallig pas gecastreerd?
En wat voor kleur heeft het spul?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 19:55

ruinen hebben dit vaak. Helpt wel om het regelmatig schoon te maken (de koker) met lauw water en evt. een keer met wat betadine - wel goed naspoelen. Mijn paard had het helemaal erg toen ie ivm een blessure op rust stond.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 16:46

mijne heeft het ook meestal is het zwart van kleur soms een beetje roodachtig en het stinkt enorm!
Hij heeft het altijd in het voorjaar en eind van de zomer.
Ik pulk het altijd uit zn koker ik krijg het nl niet van zn benen gepoetst.
Als ik met mn hand een eind in zn koker ga kan ik er echt onwijs veel uithalen.
Als je wilt dat het allemaal wat makkelijker vanzelf úitvalt' kun je er een klodder vaseline insmeren

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 18:44

Citaat:
Als je wilt dat het allemaal wat makkelijker vanzelf úitvalt' kun je er een klodder vaseline insmeren

of er voor je gaat rijden een scheutje baby olie in gieten...

Bij ons waren er ruinen die ook van die gore stinkende zwarte plakzooi op de binnenkant van hun achterbenen hadden en andere ruinen hadden het nooit, de mijne ook niet gelukkig.

Hij heeft wel een ongelooflijk goor zaakje, maar ik kan er niet aankomen, dus ik doe er niets aan. Zodra ie weer in het land loopt en wat vaker een galopje trekt, wordt het weer schoner

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 15:05

Mijn ruin heeft dit ook, hij is vorig jaar begin zomer gecastreerd (niet echt pas geleden dus..) Maar hij heeft ook allemaal prut aan de binnenkant van zijn benen. Heel erg irritant, want je krijgt het inderdaad niet weggepoetst. Meestal maak ik zijn koker 1 keer per maand schoon (dan is het echt hoognodig....) en dan haal ik ook gelijk dat prut van zijn benen, anders zou dit misschien wel een irritatieplek kunnen worden. Gewoon met lauw water laat ik die plekken weken, en dan kun je het wat gemakkelijker verwijderen. Ik dacht in eerste instantie ook dat het van het plassen afkwam, maar aangezien dit soort spul ook in zijn koker zit, kan ik het me haast niet voorstellen. Het is wel verrek irritant!