Wanneer VA bellen (onregelmatig).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Wanneer VA bellen (onregelmatig).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 20:08

Sinds afgelopen zaterdag loopt mij pony niet helemaal goed, hij loopt niet kreupel maar je ziet wel dat hij zijn rechtervoorbeen 'anders' neerzet.
Nou weekje rust kan nooit kwaad, instructrice had het idee dat de spier in de oksel dikker was dan aan de andere kant (kan ik zelf ook wel beetje voelen).
Lekker in de wei gelopen en verder niet veel gedaan, heb hem vandaag gelongeert (om te kijken hoe hij liep), hij liep nog niet goed en toen ik hem nog langer liet draven werd het nog duidelijker.
Hij lijkt geen pijn te hebben in de gewone omgang, maar draven op commando gaat niet van harte.
Wanneer bel je nou voor zoiets de DA, of zal ik hem gewoon even bellen of hij denkt dat het zin heeft om langs te komen of nog wat langer rustig aan te doen.

Zwelgje

Re: Wanneer VA bellen (onregelmatig).

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 21:25

Als hij al een weekje niet lekker loopt zou ik toch maar even de veearts bellen. Een simpele verstapping is na een weekje rust meestal wel over.
Nergens anders warme plekken en verdikkingen te vinden?

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:03

Als het erger wordt bel ik de DA al na een paar dagen, maar Lady heeft laatst ook niet goed gelopen met haar rechtervoorbeen.
In stap bijna niets te zien, in draf liep ze duidelijk niet lekker en het ging ook niet van harte.
Na een week was het nog niet over, toch nog even aangekeken, omdat er idd niets geks of gevoeligs te vinden was (dan ziet een DA ook niet meer vanaf de buitenkant..) en een dag later was het over.
Ik zou het het weekend nog aankijken als ik jou was en als het maandag nog niet over of heel duidelijk minder is, toch even de DA bellen voor advies.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 02:07

DaphneL schreef:
Als het erger wordt bel ik de DA al na een paar dagen, maar Lady heeft laatst ook niet goed gelopen met haar rechtervoorbeen.
In stap bijna niets te zien, in draf liep ze duidelijk niet lekker en het ging ook niet van harte.
Na een week was het nog niet over, toch nog even aangekeken, omdat er idd niets geks of gevoeligs te vinden was (dan ziet een DA ook niet meer vanaf de buitenkant..) en een dag later was het over.
Ik zou het het weekend nog aankijken als ik jou was en als het maandag nog niet over of heel duidelijk minder is, toch even de DA bellen voor advies.

ja idd..
meestal kijken ze ff naar warme plekken, verdikkingen enz.
vaak dienen ze een antibiotica spuit toe.
miss heeft ie wel een hoefzweertje ofzo..

Ga wel naar een Goede dierenarts, want zoals dat bij mijn merrie ooit een x ging..: tja hier klopje daar een klopje.. tja, niks an te zien..
hmm,, ga ff langs de smid, zal wel iets met de hoef zijn OFZO..
nou dat was dus weggegooid geld.

kreupelheidsonderzoek zou ik doen na 6 weken
want dat kost wel wat meer!
ik heb dat bij Andoy (ander paard) ook na ong 6 weken rust gedaan..
bleek toen wel ernstig te zijn: hoefkatrol.