Scheren of niet?..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XadorJ

Scheren of niet?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 12:47

Hallo,
mijn paardje heeft best wel ernstige mok. Nou is de dierenarts langs geweest en heb een poedertje gekregen enz.... Maar nu zei hij je moet de benen scheren zodat t mooi droog blijft. Maar ik twijfel hier een beetje aan of dat wel goed is Wat vinden julie?......

groetjes

Hetja

Re: Scheren of niet?..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:08

Als je het been waar mok zit scheert, kun je het wel goed in de gaten houden en goed insmeren... Zodra het over is kun je het toch weer laten groeien..

N_atasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:02

Denk dat je het beste gewoon kan scheeren hoor, dan kun je idd alles goed in de gaten houden en insmeeren!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 08:34

Sataat je paardje binnen of buiten?

Als hij buiten staat zou ik het er aan laten zitten (als je het dan wel goed kan behandelen) omdat het toch een bescherming is tegen de regen en modder. Als het goed in is de sok wel nat maar de huid daaronder niet. Licgt er natuurlijk ook een beetje aan hoe erg het is en hoe goed je hat kan behandelen als je de sok laat zitten.

Als hij binnen staat zou ik het er af halen. Daar is immers geen regen en de stalbodem kan je redelijk droog houden. En dan is het makkelijker te behandelen. Als het dan over is groet zijn sok vanzelf weer aan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:11

Ik weet niet of je een paard gebt mer veel behang? Een tinker ofzo? Daar scheert een kennis van mij alleen de onderste haren weg, en laat de bovenste er aan, die vallen dan over het kale stuk, en zo valt t dus niet op! Heel handig. Maar als je paard weinig behang heeft, lijkt me dat geen makkelijke opgave. haha. Dan zal ik toch voor het helemaal scheren gaan!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:38

even een tip,
als je besluit om te scheren,maak het scheerapparaat dan wel extreem goed schoon erna...
misschien een overbodige opmerking,maar wilde het toch ff kwijt.

En mok is ook goed te controleren door gewoon te voelen in de kootholte.
Volgens mij heb je daar eerder je tast dan je ogen voor nodig...

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:15

dse benen van mijn paard zijn ook geschoren en dat gaat een stuk makkelijker met onderhouden..

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:35

scheren kan prima. Wel een goedkope tip. Gebruik tandpasta als mokzalf. gewoon een beetje op de aangetaste huid en dan ben je er heel snel vanaf.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:07

oosterhoff schreef:
scheren kan prima. Wel een goedkope tip. Gebruik tandpasta als mokzalf. gewoon een beetje op de aangetaste huid en dan ben je er heel snel vanaf.

Ik heb ooit een verzorpaard gehad die had ook altijd last van mok, daar spoten we altijd pure bleek op, moet je wel goed opletten want pijnlijk is het wel, en bovendien goed mikken en snel zijn. Maar dat hielp reuzegoed, tandpasta is misschien wel net zo goed hoor als bleek, weet ik nie. Maar ik wilde dit gewoon even kwijt... Knipoog

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:28

Raimondlover schreef:

Ik heb ooit een verzorpaard gehad die had ook altijd last van mok, daar spoten we altijd pure bleek op, moet je wel goed opletten want pijnlijk is het wel, en bovendien goed mikken en snel zijn. Maar dat hielp reuzegoed, tandpasta is misschien wel net zo goed hoor als bleek, weet ik nie. Maar ik wilde dit gewoon even kwijt... Knipoog

Bleek lijkt me niet echt gezond, is volgens mij redelijk agresief.
Maar kan zijn dat ik me vergis.
Als bij mij een paard mok heeft dan smeer ik er altijd hydrocotiderm op.
Werkt echt super.
Maar het belangrijkste is de oorzaak wegnemen.
Dus zo min mogelijk nat.
En scheren kan gewoon hoor, maar inderdaad naderhand ff het scheerapparaat goed schoonmaken, anders blijven die bacterieen erop hangen.
succes ermee

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:00

Ik heb net naar VSM gebeld en misschien is dit iets om te proberen:
Omschrijving van bit:
Veratrum Album(witte nieswortel):
Toepassing bij merries die al te uitbundig en langdurig hengstig zijn of tijdens de hengstigheid geen werk willen doen.
Je kan het bestellen bij de apotheek of drogist (zoals erica). Een vlesje kost 9,95 en bevat 25 ml. Je moet twee keer daags 30 druppels voeren. Ik ga het misschien wel een keer proberen en zodra ik weet of het werkt zal ik het hier op bokt plaatsten.
In ieder geval zijn het geen hormonen die je erin pompt en baad het niet dan schaad het niet..