dubbele ademhaling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

dubbele ademhaling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 23:18

weer eens een vraag"::mijn paard ademt met een dubbele ademhaling en hoest,dus vastzittend slijm...is dubbele ademhaling heet dat dampigheid of kan da took bronchites zijn... Huilen

mylano

Re: dubbele ademhaling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:25

Mijn dierenarts noemde dat "dubbele buikslag" en inderdaad verdacht hij mijn paard toen van dampigheid. Hij was idd ook heel erg aan het kuchen en snotteren. Heeft 2 potten Ventipulmin gehad, wat overigens niet hielp. Uiteindelijk heeft hij toen 3 maanden in de wei gestaan ('s nachts wel binnen), voorjaarszonnetje op 't velletje... en over... Uit voorzorg doe ik nu wel in de koude en natte maanden Foene Griek over het voer.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 23:27

mylano schreef:
Mijn dierenarts noemde dat "dubbele buikslag" en inderdaad verdacht hij mijn paard toen van dampigheid. Hij was idd ook heel erg aan het kuchen en snotteren. Heeft 2 potten Ventipulmin gehad, wat overigens niet hielp. Uiteindelijk heeft hij toen 3 maanden in de wei gestaan ('s nachts wel binnen), voorjaarszonnetje op 't velletje... en over... Uit voorzorg doe ik nu wel in de koude en natte maanden Foene Griek over het voer.

nee he ventipulmin werkt niet klopt ik gebruik het ook la een tijdje en ze blijft hoesten en benauwd...rij je nog wel op je paard dan nou?/

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:47

Toen het over was heb ik hem verkocht. Dit is twee jaar geleden en hij was toen zes. Hij wordt gebruikt als recreatiepaard en heeft geen problemen meer. Volgens mij, en zijn nieuwe eigenaar, is hij wel gevoeliger voor verkouden worden (dan andere paarden). Zijn nieuwe eigenaar voert ook Foene Griek uit voorzorg.