soort van proesten maar toch niet....?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

soort van proesten maar toch niet....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 21:22

ik heb een tinker die nu raar doet en als ruim een week. als je met haar gaat rijen doet ze proesten als ze zich ontspand. maar nu doet ze heel raar de gaat met haar hele lichaam heen en weer zal ik maar zeggen en dan een on afgemaakt geproest. een soort gekuch. en als je haar dan weer langzamer gaat dan gaat ze na twee keer weer gewoon proesten. op stal en buiten heeft ze er geen last van (op de wei) echt alleen maar als je erop zit.

weet iemand wat het kan zijn?? verkoudheid of mischien toch iets anders?
ze is wel vanaf december naar een andere stal gegaan en van zaagsel naar stro en van hooi goede kwaliteit naar kuil gras.....

pubelia

Re: soort van proesten maar toch niet....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 16:16

niemand??

guusje

Re: soort van proesten maar toch niet....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:36

heb ik met mijn paard ook gehad. Hij had zelfs periodes dat ie continu hoestte tijdens het rijden. Bij mij had het met mijn manier van rijden te maken. Hij hoestte ook alleen tijdens het rijden en niet op stal of op de wei.
Volgens mijn huidige instructeur was het niet meer dan spanning en stress van het paard. Nu ik anders rij gaat het idd goed. Hij hoest nu nooit meer tijdens het rijden.