Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
( en dat terwijl ik er nooit nat in de wei heb gedaan en meteeen op rust heb gezet na overleg met instructrice )spuit gegeven poeder gekregen en maand erna kwam de da weer het was wel minder maar was er nog steeds hij wist niet precies wat het kon zijn hij zei ook nat hooi geen deken om doen gewoon wintervacht laten staan en veel frisse lucht .

SANEX schreef:Dankje voor de uitgebreide reactie Cissie. Het meeste dat je beschreven hebt hebben we al toegepast.
Ik weet zo niet welk poeder ze momenteel krijgt, was een hele dure dat weet ik wel
We doen de laatste tijd niet dagelijks het poeder, idd omdat je het daar misschien alleen maar mee onderdrukt en als het nou gewoon vastzittend slijm zou zijn ( kan ook ) blijft ze dat houden en kan ze nooit eens lekker uithoesten.
Morgenochtend komt de DA, dus we horen wel hoe en wat en welke maatregelen er genomen moeten worden
, compleet verhaal, nog net niet in te delen naar hoofdstukken, maar goedKnavia schreef:Klinkt als chronische bronchitis, de dierenarts zal wel Ventipulmin en eventueel prednisolon voorschrijven.
SANEX schreef:Oh was nog vergeten dat ze naast de Ventipulmin ook AB ( antibiotica ) moest geven, de naam ben ik vergeten, zat in een blauw met witte doos met geel vanile-ruikend poeder. De naam was iets met een C... Carb- nog -wat
Jnien schreef:Onderdrukt ventipulmin het hoesten niet?
Zelf laat ik mijn paard momenteel dampen.
Een teiltje met rinocaps en heet water!
Emaartje schreef:inien met hoeveel capsules ga je stomen dan?zetje het voor de neus op de grond ofzo en hoelng doe je dat per dag?zie je dat het slijm los komt dan? hoest ze ook als je stoomt..of briezen...