, maar wil dat toch eigenlijk wel doen. heeft iemand enig id hoeveel dat kost? en zijn alle klinische keuringen hetzelfde? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, maar wil dat toch eigenlijk wel doen. heeft iemand enig id hoeveel dat kost? en zijn alle klinische keuringen hetzelfde?
, goedkeuren zou wel mooi zijn

... ga mijn paard ook laten keuren!!!
.
crossmonster schreef:erg dom dat je hem bij aankoop niet hebt laten keuren
geld terug krijgen is niet meer mogelijk, je bent zelf nalatig geweest door geen aankoopkeuring uit te laten voeren !
crossmonster schreef:wat de nieuwe wetgeving betrefd, daar weet ik niet veel van
maar als jij als koper nalatig bent geweest door niet te keuren, heb je volgensmij geen poot om op te staan !
crossmonster schreef:en wat de rug en schoft betrefd, dit doen ze in duitsland al heel erg lang
toen ik nog op deurne zat lieten mensen die ik kende hun paard in duitsland keuren omdat daar ook rug gefotograveerd werd
ik heb hier in al mijn jaren paardenervaring nog geen enkele keer problemen mee gehad
rugproblemen zijn ook vaak al zichtbaar zonder foto's
zo heb ik genoeg paarden gezien met een afwijking in de ruggengraat of een hernia
maar beiden konden door mij zelf of door de veearts geconstateerd worden !
Gamier schreef:crossmonster schreef:wat de nieuwe wetgeving betrefd, daar weet ik niet veel van
maar als jij als koper nalatig bent geweest door niet te keuren, heb je volgensmij geen poot om op te staan !
Er zijn gebreken die helaas niet direct zichbaar zijn dus om direct te spreken over nalatigheid......crossmonster schreef:en wat de rug en schoft betrefd, dit doen ze in duitsland al heel erg lang
toen ik nog op deurne zat lieten mensen die ik kende hun paard in duitsland keuren omdat daar ook rug gefotograveerd werd
ik heb hier in al mijn jaren paardenervaring nog geen enkele keer problemen mee gehad
rugproblemen zijn ook vaak al zichtbaar zonder foto's
zo heb ik genoeg paarden gezien met een afwijking in de ruggengraat of een hernia
maar beiden konden door mij zelf of door de veearts geconstateerd worden !
Helaas heb ik nu ondervonden dat meerdere DA's en zeer ervaren paarden mensen iets kunnen missen/over het hoofd kunnen zien......Aan Gamier was niets te zien. Hij liep perfect en er was tijdens de keuring geen reden tot verdenkingen richting de rug/schoft.....Dit zal waarschijnlijk wel een uitzondering zijn maar toch......
en je dierenartsen ook niet
.
de nieuwe layout geeft ook een hoop gezellige nieuwe mensen 

crossmonster schreef::D de nieuwe layout geeft ook een hoop gezellige nieuwe mensen
Gamier schreef:crossmonster schreef:de nieuwe layout geeft ook een hoop gezellige nieuwe mensen
Ho ho ik kan wel nieuw zijn maar ik had toch echt een serieuse vraag![]()
Ik vraag mij echt af of de huidige Nederlandse keuringsmethodes geen valse zekerheid geeft. Blijkbaar zien ze in Duitsland wel het nut in van rug foto's. Ik wil er wel bij zeggen dat dit soort keuringen waarschijnlijk alleen weg zijn gelegd voor de "wedstrijd" ruiter (niet negatief bedoelt). Dit soort keuringen zijn van wege de kosten niet weg gelegd voor de recreatieve ruiter
En .....ik ben best wel gezellig hoor
ik bedoelde jou absoluut niet hoor !!!
Gamier schreef:crossmonster schreef:erg dom dat je hem bij aankoop niet hebt laten keuren
geld terug krijgen is niet meer mogelijk, je bent zelf nalatig geweest door geen aankoopkeuring uit te laten voeren !
Volgens mij is dit niet helemaal juist. De nieuwe wetgeving geeft een termijn van 6 maanden aan...... Of zit ik er nu helemaal naast?
rebeltje schreef:6 weken is mij verteld.. Aangezien ik zelf mijn paard nu helemaal laat keuren ivm verkoop en verplichting voor de verzekering om bij zon bedrag helemaal op de foto gezet te zijn. Bij eventuele gebreken die er al waren moet je hem t/m 6 weken terug nemen