dus ik had meteen de eigennaar gebeld.. die zei jah dat heb ze elk jaar is naar een paar dagen over,, nou na 3 weken was het nog niet over en vond het toch wel een beetje eng te vinden.. dus ik meteen weer de eigennaar gebeld en die meteen de DA gebeld want ze vond het ook wel lang duren(en die pony bleef ook maar heel veel water drinken)..
paar dagen daarna was de DA dr en die heb dr onderzocht en goed gekeken.. hij vroeg wanneer ze haar wormenkuur had gehad dus ik zei nou een paar weken geleden(want wij gaan te gelijk met de manege) wat bleek nou me pony had te laat een wormenkuur gehad en had dus wormen..
nu moesten we 4x om de 3weken een wormenkuur geven en dan zou het wel over gaan.. ging allemaal goed daarna ze viel een beetje af(was toch te dik) want ze meos op stal staan ze mocht even geen gras meer..
tot ik vorige week kwam en haar mest(wat net plas leek) weer de verkeerde kant op ging(ging net goed was weer hard aan het worden) dus haar mest werd weer heel dun en ze werd weer suf enz..
wij weer de DA er bij gehaalt en weer gevraagt wat we er aan konden doen..
toen had ze 2 prikken gehad en blond onderzoek gedaan..
tot ik vandaag bij me pony kwam en ik zag dat ze best wel dik werd enz (terwel ze alleen hooi krijgt waar geen voedings stoffen inzitten) dus ik weer de eigennaar gebeld en gezegt jah ze is heel dik aan het worden terwel ze alleen hooi krijgt waar niksz inzit,, dus ik zei jah misschien zit er wel wat versropt in haar door die wormen..
nou toen kreeg ik dus te horen van jah ik had net de DA aan de lijn en ik heb de uitslag van het bloed onderzoek..
wat is er dus aan de hand:
Me pony heb een hele erge worm infectie en het zat al helemaal in haar darmen..
dus nu moet die eigennaar een speciale wormenkuur gaan kopen..
en toen zei ik ja als het dan nog neit over is wat dan..
dan moeten we waarschijnlijk naar bodengraven en dan iets weg laten halen wat heel erg is aangetast (door die wormen) en toen hoorde ik ook nog is dat haar lever niet helemaal goed werkt en dat we uit moeten kijken want dat kan ook nog andere gevolgen hebben..
en nu moet me pony 10 dagen aan de medicijnen en nu moet ze nog langer op stal
en ze vind het al zo leuk om op stal te staan uhmmm.. maarjah nu maar afwachten wat er gebeurt naar die wormenkuur alleen maar hopen dat het beter gaat!!Kusz Sophie En Hoefje Van Kandy..

maarja daar verzinne we nu wel iets voor..
kusz.. 
jullie redden het wel, jullie komen er wel, echt waar, daar heb ik alle vertrouwen in!!! Ga zo dooor