Chippen door shetlandstamboek..ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Chippen door shetlandstamboek..ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:59

hoihoi
Ik wil binnenkort mijn shet laten chippen door een consulent van het shetlandponystamboek. Hierbij zit dan paspoort etc, en moet haar nog op mijn naam zetten.
Wie heeft hier ervaring mee, met deze mensen?
En zijn ze een beetje te vertrouwen? Ook qua paspoorten op tijd leveren etcetc.
Ben benieuwd!

Letsdunit

Re: Chippen door shetlandstamboek..ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:06

Mijn ervaring is SLECHT en ik geloof dat als je even goed zoekt hier op het forum dat er wel meer mensen die mening delen.
Ik ben nu al sinds augustus bezig een paspoort via het nsps te krijgen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 21:18

Oh, jammer.
Jij hebt ze ook laten chippen door een stamboek consulent of dat niet?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:18

Ja chippen doen ze vaak wel reselijk snel!
Maar dan die rompslomp en het duurt eeuwen eer je je paspoort terug hebt!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 01:09

bij alles moet je niet vergeten dat een stamboekkantoor meer te doen heeft dan paspoorten opsturen/terugsturen

HK, veulens, keuringen etc....
Sommige stamboeken hanteren eerst betalen dan papieren... weer anderen hanteren wie het eerst komt wie het eerst maalt + eerst betalen + een betalingscontrole per week... enz...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:39

Tooske schreef:
Ja chippen doen ze vaak wel reselijk snel!
Maar dan die rompslomp en het duurt eeuwen eer je je paspoort terug hebt!

Ja dat klopt, ze zijn snel voor stamboekopname en chippen maar voordat je de spullen terug hebt, moet je diverse keren bellen!!!! Dus hou dat wel even in de gaten!!

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:46

Mijn ervaring is ook slecht. Wou vorig jaar mn shetlander laten registreren en chippen. Heb in juni gebeld. En ze zouden me terugbellen voor een afspraak. November nog steeds niks gehoord dus heb ik weer gebeld. Zijn ze december geweest om te chippen en nu is het februari en heb ik nog steeds mn paspoord niet.
Met op niet op tijd betalen heeft dit niks te maken want ik heb meteen betaald toen ik de acceptgiro binnenkreeg. Ik laat zodra ik het paspoort heb mn pony overschrijven naar het Mini Paarden Registratie Stamboek. Dat schijnt veel beter te bevallen.

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:17

ik heb in juni mijn merrie laten chippen door de DA. en die heeft toen het paspoort opgestuurd naar ze ik had hem met 3,5 maand pas terug

terwijl in die van het NMPRS binnen een maand terug had

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 15:20

Aha, gaat dus niet zo vlotjes
MAar ik denkd at het niet uitmaakt dus voor mij of ik het via het stamboek doe of de DA.
Opdat paspoort moet ik toch wel wachten.
Helaas, maar het is niet anders dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:44

NSPS: Bij mij heeft het zo'n 2 jaar geduurd voor ik bij mijn shet het papier had. Ze waren in de buurt om de veulens te schetsen en hadden toen geen tijd meer om die van mij te doen(was toen nog van de fokker). Toen ik haar kocht een jaar later DNA onderzoek van moeder en dochter, dekbewijs en papier moeder opgestuurd, gekeurd en geschetst door een inspecteur, rekening van bijna 200 euro betaald, 20 mailtjes en 20 keer bellen verder heb ik de directeur witheet opgebeld en toen had ik het papier een week later in huis(dit hele verhaal duurde bijna 2 jaar). Leuk detail: mijn shet heet ook nog eens ola van seerup ipv van ola van seerijp. Ik heb geen zin meer om het te veranderen, ik fok er toch niet mee. Het excuus was dat ze zo'n groot archief hadden en het dus wel even wat zoekwerk was om heel 1999 af te zoeken. Die trut die ik dus steeds aan de telefoon kreeg/mailde had er dus schijnbaar geen zin in ofzo. Ik word nog steeds kwaad..... Boos!
Maar ze is afgelopen jaar gechipt door mensen van hetzelfde stamboek en toen had ik het registratiebewijs wel na een paar weken in huis. Dus dat viel dan weer mee. Overal fotokopies van maken, en datums opschrijven als je iets opstuurt. Leesbevestiging vragen bij mailen. Succes.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:07

Mijn ervaring is redelijk goed w.b.t opsturen van het paspoort, had 'm binnen 2 weken in huis na mn belletje.

Alleen vond ik het erg apart dat ze me niet hebben gebeld wanneer ze komen zouden om te chippen. Ze hebben zonder mijn echte toestemming mn pony gechipt terwijl ik er niet bij was.

Ik had gebeld dat mn pony gechipt moest worden, adres waar pony stond er meteen bij vermeld. Ze zouden me bellen wanneer de chipconsulent zou komen...
Wordt ik ineens gebeld door de eigenaar van de stal dat er 2 mannen waren langs geweest die mn pony hebben gechipt..
Dat vond ik apart, ze hebben mij nooit gebeld, geen afspraak, zijn langs gekomen en hebben er een chip in gedaan, dat vond ik niet zo netjes.

Maar na het chippen had ik dus binnen 2 weken het paspoort in huis, en dat voor maar 20 euro Haha! ( was hun fout, het zou bijelkaar 40 euro kosten maar op de rekening stond anders vermeld, ik heb betaald wat er op de rekening stod en nooit weer iets gehoord Knipoog )

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:25

SANEX schreef:
Ik had gebeld dat mn pony gechipt moest worden, adres waar pony stond er meteen bij vermeld. Ze zouden me bellen wanneer de chipconsulent zou komen...
Wordt ik ineens gebeld door de eigenaar van de stal dat er 2 mannen waren langs geweest die mn pony hebben gechipt..
Dat vond ik apart, ze hebben mij nooit gebeld, geen afspraak, zijn langs gekomen en hebben er een chip in gedaan, dat vond ik niet zo netjes.

Dat zouden ze echt niet bij mij moeten proberen hoor, daar had ik echt heel pissig om geworden.

Ik heb verder geen ervaring met chippen door een stamboek ,maar zou het eerlijk gezegd ook niet laten doen.
Normaal gespoken moet je een opleiding paraveterinair hebben gedaan om de huid van een dier te mogen "doorboren" dat is best een opleiding van een behoorlijk niveau. Een chipper van het stamboek heeft vaak maar een cursus van een paar avonden gehad, die laat ik niet in mijn pony prikken hoor dan kan ik het net zo goed zelf doen.

Ik weet eigenlijk niet of je als je pony wel in het stamboek ingeschreven moet worden de chip door je eigen DA mag laten inbrengen. Maar dat zal wel verschillend zijn per stamboek.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:45

Ik was toen ook behoorlijk pissed-off, heb het nu redelijk beheerst gebracht want het is alweer een jaar geleden, maar toen had ik wel even zoiets van : Hallo ?! wat ?!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 17:12

[edit]Spam verwijderd. Ook liever niet in oneliners antwoorden op Bokt, Jantien[/edit]
Laatst bijgewerkt door Jantien op 16-02-05 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 22:42

Mijn ervaring is prima, ik heb niet alleen de shets door een chipper van het NSPS laten doen maar ook mijn draver (en mijn fjord want diezelfde man chipped ook voor het fjordenstamboek Lachen ). Het duurt een tijdje voordat hij kan komen (logisch want het is bere-druk) maar het chippen is zo gepiept, geen stress of wat ook en het paspoort was ongeveer binnen 2 a 3 weken binnen (ik ben ook niet de enige die het laat doen, dus druk hebben ze het en het duurt ook een tijd voordat ze het geld afschrijven Tong uitsteken ). De enige pony die ik door de DA had laten doen ging een stuk minder, meer geklungel, veel langer moeten wachten op papieren van knhs en het was dubbel zo duur Boos!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:09

Mijn ervaring is dat ze heel snel komen om te chippen, en er dan heel lang over doen om het paspoort op te sturen. Ik heb mijn beide Shets tegelijk laten chippen, één paspoort had ik na 1 maand, de ander na een paar maanden.. Scheve mond Voordeel was wel dat ik pas hoefde te betalen als het paspoort er was.

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:51

Onze ervaring is goed met het chippen. Bij ons kwam ie binnen een week en alles was zo geregeld.

Denk dat wanneer je een shet heb die nog niet geregistreerd is bij het NSPS allemaal wat langer duurt. Je moet nagaan er werken daar maar heel weinig mensen op kantoor en die moeten al die dingen, keuringen, veulens, verwerking van overleden, verkocht enz. Dat kost allemaal een hoop tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:45

Ik heb dan wel geen ervaring met het NSPS qua chippen, maar ik heb wel mijn shet laten overschrijven op mijn naam bij het NSPS wat ook niet al te vlot ging. Ik had dus gewoon in een brief geschreven, met het paspoort en zijn stamboekpapier erbij, dat ik hem graag op mijn naam wilde laten zetten. Na 2 maanden kreeg ik dus eindelijk een paspoort terug met Spike op mijn naam, maar wat bleek nou: ze hadden gewoon een heel nieuw paspoort gemaakt. Met ook tig fouten; o.a. Spike zou 'opeens' weer hengst geworden zijn, mijn naam was fout geschreven en zijn chipnummer hebben ze er niet in vermeld. Al met al zit ik hier dus nog steeds met een paspoort met tig fouten, wat ook nog eens ruim 2 maanden duurde voordat ik hem weer thuis had liggen.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 17:40

Aha, de ervaringen worden steeds positiever, geloof ik.
Ik denk dat ik wel in een REDELIJK goede tijd zit, aangezien vele ponys al geschipt zijn Bloos Dus das al weer een last minder.
Ik ga van de week es bellen naar de consulent, heb nl van NSPS een nummer gehad die het in mijn regio doet.
Ben benieuwd...

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:30

Ik heb dezelfde ervaring. De regioconsulent kwam dezelfde week nog langs en heeft de pony gechipt. Dat was voor de kerst, ik wacht nog steeds op het paspoort en de acceptgiro Slapen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:09

Hoi allemaal, even een berichtje tussendoor.
Er staat een poll over dit onderwerp op "paardenpraat". Als jullie dat leuk vinden kan je je stem erover uitbrengen en dan de resultaten zien.