Dierenarts geweest niet zon goed vooruitzicht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Dierenarts geweest niet zon goed vooruitzicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 17:30

Ik heb mijn merrie vanaf mei 2004,en ze is 11 jaar. Ze liep al een maandje wat onzuiver. Nu kwam dierenarts en heeft buigproef gedaan en onderkant van been verdoofd. Buigproef was heel slecht bij allebij de voorbenen cijfertje++. Nu denkt ie aan artrose of hoefcatrol. En hangt er vanaf in welke mate of leven nog goed is voor haar en rijden Ach gut

Kaja

Re: Dierenarts geweest niet zon goed vooruitzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:41

Ik snap precies wat je bedoeld.
Afgelopen zomer werdt mijn 10 jarige merrie kreupel...
Aanvankelijk dacht ik niets om me druk over te maken!
Na twee weken zat er nog geen verbetering in en belde ik de DA.

Buigproef..... en de DA keek niet zo rooskleurig meer!
Volgende dag op de foto, uitslag: spat in de sprong!

Sta je dan met je gezonde merrie van 10 jaar, ik heb haar al vanaf haar 2de jaar. Ik heb het inmiddels geaccepteerd (niet dat je erom heen kan hoor Verdrietig ) en mijn merrie is met pensioen!
Ze loop lekker niets te doen hele dagen.... natuurlijk hoeft dat niet voor elk paard en zijn ook paarden met artrose welke nog wel recreatief bereden worden!
Mist (hier van Bokt) haar paard heeft ook spat en loopt geen dag kreupel.....

Er zijn tegenwoordig goede behandelmethodes hoor!
Gaat jouw merrie nog op de foto?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:03

Hoi,..

Even een kleine kanttekening... artrose hoeft niet het einde te zijn. de mijne bleek het te hebben een paar maanden nadat ik hem had gekocht. Hij is hiervoor behandeld en na een jaar revalideren kon ie weer lopen. heb uiteindelijk nog de Z2 met jem gehaald...

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 18:07

Volgende week woensdag worden er fotos gemaakt. Toen de dierenarts haar uit de stal haalde zag ie al dat het niet goed was. Ik ben echt bang. Niet bang dat ik niet meer kan rijden op zich,dat zal me dan een worst wezen. Als ze nog maar wel kan leven zonder pijn. Toen ik haar kocht was ze ook al aan 1 voorbeen afgekeurd met buigproef. Toch besloot ik te nemen en is daarna 2 keer wel goedgekeurd met buigproef aan dat been. Dus ben bang dat er toch al veel langer iets niet goed zit Verdrietig

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:57

Hoi,
Probeer jezelf niet gek te maken ik weet wat het is.
Heel veel sterkte in ieder geval en hou je ons op de hoogte?
Groetjes pharlap.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:29

Ja ik houd jullie op de hoogte. Je maakt jezelf gek idd. Maar ja aan 2 benen niet goed,ik denk wat zou het anders kunnen zijn. Het zat in haar onderbeen,haar voet

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:07

vervelend zeg Scheve mond zo oud is je paard nog niet!
pin je niet te veel vast op die foto's, er zijn paarden met hko 3 die nog zuiver lopen, en paarden die op de foto best wel wat artrose hebben maar weinig klachten hebben, en andersom.
Gelukkig zijn zowel HKO als artrose in de meeste gevallen wel te behandelen. Mijn haf heeft artrose in allebei haar voorbenen, op de buigproef had ze LV ++ en RV +
Ze is behandeld door Steffi van der Laarse en ik geef haar nu ook op aanraden van haar glucosamine complex, Evita is er super van opgeknapt. sterkte en ik hoop dat het meevalt!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 07:59

ja bedankt

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 08:07

Kijk eens op www.hoefkatrol.com.

Atrose of hoefkatrolontsteking hoeft echt niet het einde van je paard te betekenen! Ook met voedingssupplementen kun je je paard heel goed helpen.

zynoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:12

Kop op meid !!
Hou de moed erin hoor..ik krijg er gewoon ook weer kippevel van.

Mijn fjordje heeft ook artrose, gelukkig aan de voorzijde van haar hoef...lage overhoef noemen ze het dan ook wel. Maar zover was het eigelijk nog niet..het was meer een ontsteking van het hoefgewricht vonden ze.
In mijn geval gaat het nu na ca. 3/4 jaar prima..we zijn weer rustig aan het opbouwen en ook het rijden in de bak gaat tot nu toe goed (we hebben wel speciaal beslag breack-over). Ik denk er zelfs weleens aan dat ik het straks weer helemaal vergeet dat ze dat heeft Bloos .

Laat je goed vertellen door de DA wat voor soort artrose je paard heeft en welke kansen er zijn. Emmeloord was tegen inspuiten en wel voor onstekingsremmer en rustig stappen en speciaal beslag....het heeft geholpen. Maar je hebt zoveel verschillende vormen van artrose....luister goed naar je DA en vertrouw op hem/haar. Doe wat die zegt ! (en laat je niet gek maken door wat wellicht iedereen hier allemaal zegt Ach gut )

Ik ken het gevoel...je zal nog wel 3 maanden in afwachting en de stress zitten of het allemaal goed komt, want ook die foto maakt je paard niet opeens beter en het is altijd afwachten hoe ze op de behandeling reageert.

Heel veel succes en ik hoop dat het meevalt allemaal.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:15

ik herken je verhaal helemaal.
vorig jaar juni ging ik de les in met mijn paard,op het moment dat wij moesten aandraven kreupel.
da er bij die dacht het zit in de schouder vast een spier verekt.
poosje gemodderd maar helemaal lekker lopen dee ze niet meer.
wij moesten naar moerbeke daar liet ze bijna geen kreupelheid zien maar het wisselde ook zo sterk per dag.
daar hebben ze toch 1 been verdoofd om te kijken,ze liep op dat moment niet slecht genoeg voor de hele verdovings test.
ze hebben haar op de foto gezet met de gedachte het zal wel mee vallen maar dan weten we het zeker.
viel dat even tegen!
duidelijk hoefkatrol.
mijn paard loopt nu met pensioen,wij kregen het niet onder controlle.
voor jouw paard zal de tijd het leren.
bij hoefkatrol gaat het er niet om of er een 3tje of wat dan ook op de foto staat,maar het gaat er om of je de pijn reaktie kan controleren.
sommige paarden blijven kreupel terwijl een foto bijna niets laat zien.
andere paarden hebben vrezelijke fotos en zullen geen dag kreupel lopen.
alleen de tijd zal het leren.
sterkte

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:24

Henriette schreef:
Kijk eens op www.hoefkatrol.com.

Atrose of hoefkatrolontsteking hoeft echt niet het einde van je paard te betekenen! Ook met voedingssupplementen kun je je paard heel goed helpen.

Ja dat klopt inderdaad. Kijk maar eens op zijn website, staat heel veel informatie op. Ik ben niet medisch onderlegd, dus daar kan ik geen oordeel over doen, maar ik heb ook zware hoefkatroller die ook weer zuiver loopt. Liep ook katskreupel. Door rijmethode van Antoine is paard weer vrolijk (was erg chagrijnig van de pijn -> logisch) en loopt echt zuiver en pakt de moeilijk oefeningen als appuymenten/travers/schouderbinnenwaarts weer lekker op. Het is zeker de moeite waard. Kijk ook eens op www.paardenbegrijpen.nl staat ook veel informatie op!!! Het werkt echt. Succes Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:10

Laat je niet gek maken door andere en ga er rustig heen. Ik weet wat je doormaakt heb het net achter de rug.

Mijn heeft dus 4 benen atrose 3-4 en is dus nu op alle 4 ingespoten en erna stappen en pijnstillers. Ben nu 2 maanden verder en nog is hij niet helemaal 100% zal hij ook niet worden. Maar hoe meer en goed hij loopt hoe beter hij wordt. Rust roest bij atrose.

Medicijnen zijn er helaas niet voor atrose wel waakzaam op stand voeten en beslag. Dan kan je nog jaren met plezier rijden.

Ik heb toen in de tijd van Antoine de Bodt veel opgestoken het zijn wel allemaal basis dingen maar vaak vergeet je de werkelijk basis wel.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 16:38

Bedankt voor jullie antwoorden en medeleven. Ik heb haar vanaf mei 2004 en eigenlijk zat alles een beetje tegen. Vaak een arts,rijtechnisch paste ze niet bij me maar hou van haar. En nu dit,dan ben je gewoon zo bang voor weer een tegenslag. groetjes eline

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:21

hee zus,ik hoop dat het goedkomt met luna!!!

xxx je broer