Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Emaartje schreef:ja maar je kunt je paard toch niet aan het werk zetten als die benauwd heeft!!!
Emaartje schreef:maar komt het slijm dan los dus gaat ze toch ook hoesten erbij of is da tniet erg?of moet je voor dietijd eerst stomen?? en heeft da tpaardje er ook wat voor gekregen dan medicijnne ofzo??

carola schreef:Aan jou andere bericht te lezen, is het echt al flink ernstig met jou paard, en ik zou zeker eerst naar een goede kliniek gaan voor een uitgebreid longonderzoek ipv naar een homeopaat, dat kan altijd nog. Acute hulp voor een benauwd paard is gewoon erg belangrijk. Als een middel van de homeopaat niet aanslaat of de boel verergerd, zit je met een nog groter probleem.
.
? ik zag ook dat dit niet langer meer zo ging het was in en in triest hoe hij er aan toe was, zn leeftijd van toendertijd zat hem natuurlijk ook tegen 17 jr.
capopjekop schreef:Mijn pony hoeste eerst heel droog. Ik had toen de DA gebelt en die constateerde ook vocht in de longen. Mij werd geadviseert om Amber zo veel mogelijk in de frisse lucht te zetten en op rust. Ik kreeg toen een soort van poeder, wat ik 2x daags (geloof ik) tussen haar voer moest doen. Na een paar weken had ze er geen last meer van. Ik was er gelukkig vroeg bij en ze heeft er geen last meer van gehad.

crossmonster schreef:ik denk dat de homeopathie niet eens zo slecht is voor dit dier, de TS is er al aardig lang mee aan het emmeren, en diertje baart weinig vooruitgang helaas...
ventipulmin is gewoonweg rommel,
ik heb veel paarden beter zien worden van idd de mensenmiddeltjes die je bij de kruidvat kunt halen. deneknopensiroop helpt erg goed bij hoesten, en slijmoplossers slaan ook vaak goed aan
als de dierenarts het opgeeft wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen !
homeopathie staat op de tweede plaats, veearts staat wat mij betrefd op een.
maar als die het niet meer weet, dan komt de homeopathie wat mij betrefd
verder zou ik veel met haar aan de hand wandelen, met tussenstops,dus niet buitenadem stappen
wat je ook kunt proberen is een stoombad, een emmer of bak met heet water en daarin wat druppels eucaliptusolie of vicks blue
handoek over paard zijn hoofd, en stomen maar, helaas kunnen niet alle paarden hier tegen, maar als ze het eenmaal gewend zijn vinden ze het heerlijk\
en baat het niet, dan schaadt het niet
sterkte ermee, maar hou er wel ernstig rekening mee dat de kans groot is dat je uitgereden bent met haar, ze heeft haar leeftijd niet mee, en bronchites gaat ook nooit meer over..