HELP Chippen !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

HELP Chippen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 12:21

Ik zoek met spoed iemand die onze paarden voor niet al teveel geld kan chippen? Weten jullie nog iemand (inde buurt van Utrecht) die dat kan en wie heeft het bij jullie gedaan ?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen groetjes.....

Kiara

Re: HELP Chippen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:14

Ik heb de DA laten komen. Voor 18 euro was ik klaar.
Daar zitten geen voorrijkosten bij overigens.
Die komen er dus nog bovenop.
Iedere dierenarts kan en mag het doen, lijkt me ook het meest voor de hand liggen.
Succes.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:45

Ja ik heb hier ook nog drie paarden staan welke nog moeten... en ik laat mooi de DA komen! Al die spookverhalen tegenwoordig!
Beter wat meer geld kwijt, dan mijn paarden of hoge rekeningen aan herstel Bloos !

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 15:53

Idd veeartensnijschool komt bij mij ! Heb het al afgesproken het kost wel wat meer maar ach...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:11

Kaja schreef:
Ja ik heb hier ook nog drie paarden staan welke nog moeten... en ik laat mooi de DA komen! Al die spookverhalen tegenwoordig!
Beter wat meer geld kwijt, dan mijn paarden of hoge rekeningen aan herstel Bloos !

Je kunt ook nog steeds ontheffing aanvragen voor het chippen:

viewtopic.php?f=1&t=363212&hilit=

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 01:07

@Cassidy: vertel er dan ook even bij hoelang dat duurt, wat het kost en vooral hoe het werkt, incl. consequenties.

Je kunt gewoon een willekeurrig stamboek of KNHS bellen, zij zullen je dan verder helpen cq een schetser sturen... soms kan het ook handig zijn om bij bijv. een manege/PCof LR collectief te chippen...

Poffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:41

Ontheffing aanvragen voor de chipverplichting: Kijk ook eens op de site www.invisio.nl/antichip! Wat heb ik gedaan: Ik had al een startkaart met ontheffing, maar nu heb ik via de PVE ontheffing aangevraagd: Je schrijft een brief met daarin jouw bezwaren tegen chippen. ( in mijn geval was dat het voor mij niet vaststaat dat het 100% veilig is en ik twijfel heb ivm het welzijn van mijn paard) Die brief stuur je naar het PVE. Dan krijg je van hen verschillende protocollen en papieren mbt de te volgen procedure voor het verkrijgen van een DNA-profiel ( van mijn paard was al een DNA-profiel bekend, met nummer op het KWPN-papier, ik moest dus 1 zakje haren opsturen naar van Haeringen Laboratoria) Je zult wanneer er nog geen profiel bekend is 2 zakjes met haren, die in het bijzijn van een paspoortconsulent of je eigen DA van je paard moeten nemen, die stuur je samen met de machtiging van VHL en een ingevuld formulier door de DA of consulent daarnaartoe. Dan wordt eenmalig 48.50 euro van je rekening afgeschreven en krijg je een sticker met begeleidende brief thuisgestuurd van VHL. Daarna krijg je een brief van PVE ( in 2-voud, 1 is voor jezelf). De sticker en brief stuur je samen met het paspoort naar de desbetreffende instantie van uitgifte en krijg je het hele spul in orde terug!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:51

Er zijn al diverse topics over de zin en onzin van het chippen geweest, ook over het wel of niet aanvragen van ontheffing, en al de problemen daaromtrent.

Aangezien de topicstarter een heel duidelijk ander probleem had, en dat al opgelost is, wordt dit topic gesloten.