merrie met open vulva

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

merrie met open vulva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 10:50

hmmzz de merrie die ik nu zo wat aan het belezen ben(niet mijn merrie),heeft volgens mij een vulva die eigenlijkzou dienen opgenaaid te worden,mijn DA heeft dit al bevestigd.Nu is het niet mijn merrie,en de eigenaar dient er natuurlijk over te beslissen.
ze is pas 4-5 jaar en heeft haar eerste veulen gehad verleden jaar,eigenlijk is dit dan toch niet echt normaal om nu al met zo een opengerokken vulva te zitten?
-verleden jaar na de bevalling meteen terug proberen te dekken,maar is niet gelukt.
-ze staat soms beetjes te plassen,en ik twijfel of dit in de winter nu al aan hengstigheid kan liggen
Als ik het goed heb kan de merrie onvruchtbaar worden hierdoor?

daantjuhhh

Re: merrie met open vulva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:29

pretty schreef:
hmmzz de merrie die ik nu zo wat aan het belezen ben(niet mijn merrie),heeft volgens mij een vulva die eigenlijkzou dienen opgenaaid te worden,mijn DA heeft dit al bevestigd.Nu is het niet mijn merrie,en de eigenaar dient er natuurlijk over te beslissen.
ze is pas 4-5 jaar en heeft haar eerste veulen gehad verleden jaar,eigenlijk is dit dan toch niet echt normaal om nu al met zo een opengerokken vulva te zitten?
-verleden jaar na de bevalling meteen terug proberen te dekken,maar is niet gelukt.
-ze staat soms beetjes te plassen,en ik twijfel of dit in de winter nu al aan hengstigheid kan liggen
Als ik het goed heb kan de merrie onvruchtbaar worden hierdoor?

ja ik ken ook iemand met een merrie die dat had en die heeft ook maar 1 veulen gehad..
als ze gingen springen met haar kon je de vulva gewoon lucht horen zuigen..
hun hebben m wel dicht laten naaien geloof ik...
(ze hadden t er wel over dat ze het van plan waren)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 16:59

een wat fijner type paard is er gevoeliger voor b.v. de engels volbloed paardjes.
als de vulva echt open staat is er een grotere kans op ontstekingen in de baarmoeder.
het kan dichtgemaakt worden ook als de merrie drachtig is,een paar dagen voor het veulen verwacht word worden de hechtingen er uitgehaald.
over dat hengstig zijn; dat kan best.
het is een zachte winter en ik weet van veel merries dat ze nu al hengstig worden.
ook 1 van mij is het al.

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:17

Ge hebt mij al gebeld hé? Als ge nog iets wilt weten, ge moogt altijd telefoneren... Hoop dat ge gerust gesteld zijt?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 20:10

yep Coliena,merci voor het deskundig advies Knipoog
kzal nu maar eerst es goed in de gaten houden of ze hengstig moet worden,want vandaag stond ze een straal te plassen,mar verder geen tekenen van hengstigheid..dat de vulva te wijd staat,staat volgens mij buiten kijf.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:37

Soms heeft het ook met de conditie van de merrie te maken, als ze meer getraind zijn en niet al te schraal wil het nog wel eens vanzelf verdwijnen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 10:46

dan zullen we dat binnenkort misschien weten,want ik ben ze aan het opleren,ze is bijna 5 en voordien deed ze niks.Ze stond wat meger,maar na haar es helemaal goed te ontwormen is ze flink bijgekomen en staat nu op goed gewicht.
In elk geval,de baas zou ze graag terug drachtig zien..maar 1 en ander zal dan toch moeten gedaan worden dunkt me.

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:07

mijn pony had dit ook.
het lijkt dat ze hengstig is maar omdat de vagina lucht zuigt is er een irritatie aan de plasmond ontstaan. Nu ziet het er nog normaal uit maar als ze verder is lijkt het net behangplaksel.
Ik zou inderdaad het laten dichtnaaien voordat het een ontsteking in de baarmoeder word.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 14:46

de eigenaar is er precies gerust in,maar zal het gauw genoeg ondervinden dat ze dicht dient genaaid te worden,want hij zou ze graag dit voorjaar laten dekken..