Schilfertjes in oren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rider

Schilfertjes in oren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 21:44

Een paar dagen geleden viel het me op dat mijn tinkertje Flynn kleine, witte schilfertjes in zijn oren heeft.
Hij lijkt hier zelf totaal geen last van te hebben (hij schudt niet met zijn hoofd, heeft zo op het oog geen jeuk aan de oortjes). De oren zien er verder ook niet vies of ontstoken uit, en ze stinken niet (wat volgens mij meestal het geval is bij een infectie).
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Zou ik de veearts erbij moeten halen? Zoals ik al zei lijkt het paard er totaal geen last van te hebben...

Ik dacht zelf dat het misschien gewoon roos was, hij heeft dit ook een beetje in zijn manen en in zijn vacht (het is een beetje te koud om nu manene te wassen, dus heb er nog weinig aan gedaan).

briandylan

Re: Schilfertjes in oren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:47

het lijken mij gewoon schilfers van de droogte.als ze last hebben van mijten of een infectie gaan ze meestal met hun hoofd schudden.houd gewoon in de gaten ,maar zou niet meteen DA bellen.lijkt erg onschuldig.je kan wel proberen te kijken of het dieper in haar oren niet veel erger word.

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 22:39

Ik heb vandaag even naar de oren gekeken, het wordt niet erger dieper in het oor, daar zitten ze juist bijna helemaal niet. Voornamelijk voor in het oor.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 08:41

lijkt me gewoon dat je oorsmeer ziet wat is opgedroogd en dus schilfertjes vormt.
bij mensen zie je t ook wel, dus zal dat bij paarden dan ook wel zo zijn.

vooral niet met wattenstaafjes erin gaan smeren,maar je kunt dacht ik gewoon die schilfers die je kunt zien wegvegen.,

lijkt me wel normaal, zal er es op letten of ik t bij mijn pony ook zie

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:26

Misschien gewoon wat huidschilfertjes? Die blijven wat makkelijker plakken in de wat vettere haren in/bij het oor.