Op het harde goed, zachte ondergrond onregelmatig...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margon

Op het harde goed, zachte ondergrond onregelmatig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 19:46

Okee.... ik was afgelopen dinsdag in de dressuurles op de club! Ik had al 3 kwartier super lekker gereden maar toen ik even aan het stappen was en even later de teugels weer oppakte en wegdraafde liep ze heel onregelmatig tot bijna kreupel! Dus ik weer even gestapt en daarna nog een klein stukje proberen te draven maar ze liep nog niet echt goed maar wel beter als de keer ervoor!

Ik had 2 dagen rustig aangedaan tot ze weer lekker liep! Ze liep een paar dagen gewoon super goed niets te zien! Maar tot vanmiddag, de paarden liepen los en even later draafde ze aan en liep weer met hetzelfde been vreselijk onregelmatig [in de bak]! In stap loopt ze goed, in draf niet en ik galop loopt ze ook gewoon goed! Dus ik na een half uur even aan de longeerlijn op het harde laten draven en daar was niets te zien Verward

Wat moet ik doen?

Pikolino

Re: Op het harde goed, zachte ondergrond onregelmatig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:55

ik denk dat ze gewoon kreupel is margon...
wat ik al zei: gewoon rustig aan doen en met lauw/tot iets kouder water afspuiten.

op de harde grond lopen ze zoiezo altijd beter omdat het een steviger bodem is ennum als er 1 hoef warmer is dan de andere kan het ook een hoefzweer zijn is dat niet het geval waarschijnlijk gewoon kreupel...
ik zou het even aan kijken en als het over 2 wken nog niet goed is iemand er bij halen...

iig sterkte/succes
en maar hopen dat ze snel weer beter word!

briandylan

Re: Op het harde goed, zachte ondergrond onregelmatig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:17

je hebt bewegings kreupel en belastings kreupel,bij bewegings kreupelheid loopt het paard kreupel op de zachte bodem en niet op een harde ondergrond,en bij belastingskreupel juistwel op een harde ondergrond.bewegingskreupelheid komt voornamelijk van een peesblessure.ikzou niet meteen een da erbij halen wacht ff af en als je weet welk been het is kan je proberen of je ergens een verdikking voelt of tempratuurs verschil en eventueel afspuiten.Is het na een week nog hetzelfde of verergerd het dan een da bellen.