ontsteking tussen huidplooien voorbeen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wezentjeu

ontsteking tussen huidplooien voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 17:42

heeft iemand ervaring hiermee? wat hebben jullie gedaan?

ze heeft sinds twee dagen een ontsteking aan de binnenkant van haar been het vlees tussen de huidplooien is rauw en er hangen korstjes aan van opgedroogd wondvocht .. (het ziet er uit als rood vlees) de oorzaak hiervan weten we niet precies.. ze stond enkele dagen geleden vrij mank (zonder zichtbare oorzaak) en toen heb ik dr hele been met cooling gel ingesmeerd.. ik denk dat dit tussen de huidplooien van haar been in geraakt en beginnen te ontsteken.. gisteren was het nog niet erg en heb ik het uitgewassen met koud water..vandaag was het erger en het staat vrij dik..nuja vanavond komt de dierenarts.. maar toch, iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

groetjes..

ellepel

Re: ontsteking tussen huidplooien voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:50

in elk geval droog houden. als je met nattigheid erop gaat dan wordt t alleen erger, omdat het in zo'n huidplooi vaak warm is, dus zo droog mogelijk houden.
knip alle haartjes daar heel kort af en smeer er alleen een klein beetje zalf o.i.d op wat ontsmet, een heel klein laagje maar, anders krijg je weer dat dat juist gaat smetten.

ik denk inderdaad dat het van de coolingel komt.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:04

ik zou daar even scheren (goed het been naar voren halen) als dat lukt ivm de wondjes.
En anders iig goed kort knippen. Zelf zou ik er niets opsmeren, ook geen zalfjes oid, maar juist lucht erbij laten zodat het goed kan drogen.
Als het te lang duurt toch even de DA erbij halen.
Als je besluit het plekje te behandelen door het bv te wassen met betadineshampoo zorg er dan wel voor dat je het HEEL goed afdroogt.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:29

Mijn paard heeft dat vaak van teken, die zitten vaak op die plek.
Ik maakt het altijd goed schoon met een oplossing lauwwarm water-biotex. Advies van mijn DA en hielp altijd prima. Twee keer per dag schoonmaken, goed afdrogen en eventueel wat betadine zalf erop.

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 14:01

DA adviseerde me om het droog te houden en 2x daags met isobetadine te ontsmetten.. ik zie wel al een duidelijke ontzwelling en het droogt mooi uit.. bedankt voor jullie advies Lachen

dikke kus,

kat