Quadrisol, waar verkrijgbaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Quadrisol, waar verkrijgbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 14:12

Mijn paard heeft waarschijnlijk klem gezeten in de trailer, en heeft nu last van haar rug;ze loopt goed als ze los loopt of aan de longe, maar zodra het zadel erop gaat loopt ze een stuk korter, en heel stijf. Een lerares bij mij op school, die ook dierenarts is, gaf mij als advies om haar op een pijnstiller te zetten, bijvoorbeeld Quadrisol, en haar dan rustig te laten bewegen. Dat lijkt mij op zich een goed idee, dan laat ze de spieren wat meer los, en gaat ze ze als het goed is ook weer gebruiken. Als het na twee weken dan nog niet over is zou ik er een dierenarts bij laten komen. Maar nu heb ik dus het probleem dat de dierenarts hier alleen Quadrisol wil geven als ze eerst langskomen. Weet iemand misschien een andere manier om eraan te komen, of kan het echt altijd alleen via de dierenarts?

emilie

Re: Quadrisol, waar verkrijgbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 15:02

Bloos 2x
Laatst bijgewerkt door emilie op 07-02-05 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 15:03

Volgens mij krijg je dat alleen bij de dierenarts. En als je een echte pijnstiller zoekt zou ik voor iets anders gaan.
Quadrisol is vooral ontsteking remmend en minder pijn stillend. Dit werd mij (naderhand) verteld toen mijn paard het gehad heeft.
Ze wilde weten of hij met pijnstillers goe dliep, maar toen bleken ze dus quadrisol gegeven te hebben, en dat is niet zo heel erg pijnstillend.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 15:17

Weet je misschien dan een andere pijnstiller die wél vrij verkrijgbaar is?

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 15:41

Waarom laat je niet gewoon de VA komen ??
En ga je zelf lopen dokteren..
Quadrisol is niet voor niets niet vrij verkrijgbaar..

Misschien kom ik wat bot over.. maar zo bedoel ik het niet .. Maar weet het even niet zo snel anders te formuleren.

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:05

Hierin ga ik helemaal mee met MirandaB.
Laat een veearts komen, als die toch Quadrisol aanbeveelt, dan krijg je dat zonder problemen! Ook de veearts zal een andere/betere pijnstiller weten. I kkan er niet nu zomaar een bedenken... ik denk ook dat de "echte" pijnstillers alleen via de veearts te krijgen zijn.
Ookal is de degene op school ook een dierenarts, laat iemand komen of ga met je paar dlangs... en hoezo geeft de dierenarts opschool jou geen quadrisol mee? Als dierenarts zijnde dus, waarschijnlijk omdat ze je paard wil zien lopen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:38

Ik zou er een ostheopaat of fysio naar laten kijken...
Best kans dat je juist gaat forceren wanneer je haar door gaat werken onder de pijnstillers.
Ze ontziet haar rug niet voor niets lijkt mij.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:36

Eigenlijk vind ik ook dat je er even naar moet laten kijken, maar vooruit, er zijn er zoveel onder ons die toch eerst een tijdje pijnstillers op de gok geven als ze toevallig nog een tubetje hebben liggen.

En dan de illegale 'gouden tip': koop bij de drogist Ibuprofen 400mg tabletjes en geef daar voor een volwassen paard 2x daags 3 a 4 tabletten van, ze werken niet al te sterk pijnstillend, maar werken uitstekend tegen verstuikingen en andere kleine pijntjes in de paardenbenen. En vrees niet... in die hoeveelheid gaan ze geen problemen met de lever of nieren krijgen.
Maar alles op eigen risico natuurlijk. Vork }>

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:43

Of gewoon een paar paracetamol tabletten, nog goedkoper dan Ibuprofen en helpt prima. Maar inderdaad: alleen om het wat gemakkelijker te maken voor je paard.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 23:06

Sjuimpje schreef:
Ik zou er een ostheopaat of fysio naar laten kijken...
Best kans dat je juist gaat forceren wanneer je haar door gaat werken onder de pijnstillers.
Ze ontziet haar rug niet voor niets lijkt mij.

Mijn idee ook!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:29

Ik zou eerder denken aan een probleem van het zadel, klem liggen in de box of spierbevangenheid als ze stijf lopen. Klem zitten in de trailer denk ik eigenlijk nog het minste aan, of ze moet echt gevallen zijn in de trailer. Ik zou zelf eerst een DA erbij halen om bloed af te laten nemen teneinde spierbevangenheid uit te sluiten, en mocht dat uitgeslotenzijn en voordat ik zelf met pijnstillers zou knoeien, haar een week of twee rust geven, en er daarna een fysio of kraker bijhalen. Wanneer moet ze naar de smid? Kan ook een hoefzweer zijn. Acuut in voer minderen en even rust gunnen. Voor de rest geen pijnstillers geven, mocht het wel een hoefzweer zijn ben je met pijnstillers niet gediend omdat de kans groot is dat de smid de hoefzweer niet kan vinden.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:53

Ik zeg ook: laat de da gewoon komen!!! Je moet pijnstillers via de da bestellen, je kunt wel met paracetamol aan de gang gaan, maar wat heb je eraan? is je paard pijnvrij, maar misschien heeft ie wel een MEGA ontsteking in zijn rug zitten..

Ik zou niet afwachten en gewoon bellen!! Hoe langer je wacht hoe meer de behandeling gaat kosten, want 9 van de 10 x wordt het erger.

kalioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:11

Misschien dat je inmiddels de veearts er bij gehaald hebt maar zou ik ook zeker doen, dadelijk verknal je iets voor een langere tijd,hij heeft tenslotte maar een rug en daar moet jij op zitten....Als het al aan de rug ligt en niet ergens anders zit.
Kan je direct metacam vragen in plaats van quadrisol werkt namelijk een stuk beter en is een stuk lekkerder (helaas ook in de prijs te merken)
Succes ermee!

Linds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:12

Ik zou zowiezo eerst iemand naar zijn rug laten kijken. want als er iets verkeerd is geschoten of er een zenuwklem zit, is het niet zo gek als hij pijn heeft. En dan zou ik ook nog de gewone dierenarts laten kijken en dan zou je daar om medicijnen kunnen vragen.
En jah, metacam is beter dan quadrisol!

Succes

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 00:23

Ok, ik heb gebeld naar Emmeloord, daar kon ik het eventueel wel mee krijgen. Toch heb ik besloten om haar naar de fysiotherapeut te brengen en daarom gaat ze daar morgen heen. Ellen Kral,zegt dat jullie iets? Op aanraden van mijn Orun-instructeur. Daar gaat ze dus morgenochtend heen, dus ik ga niet zelf lopen modderen met medicijnen Tong uitsteken . Ik snap wel wat jullie bedoelen, met laat er eerst eens een dierenarts naar kijken.

Linds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:07

Oke, dat lijkt me dan ook zeker het beste!
Succes ermee en we horen wel hoe het afgelopen is van je!