emara had weer een benauwde dag vandaag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

emara had weer een benauwde dag vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 18:48

wie weet hoe het kan dat ze weer zo gauw benauwd reageerd want het blijft vreemd het was zo lekker gezond fris weer en ze stond enorm te pompen naar lucht..ik heb wel ventipulmin gehad en dat hielp ook goed zodra je erweer mee stopt of het verminderd is het gelijk weer terug Huilen wat eerder nooit het geval was....bloeit er soms alweer wat ofzo wa tkan het zijn het is zowiezo een allergische reactie maar ze krijgt al kuil enz....maar aankomende zaterdag kom ik er waarschijnlijk achter wat de oorzaak is dan ga ik naar een homeopaat....op dit moment geef ik maar veel de normale dosering ventipulmin tot vrijdag dan moest ik stoppen anders kan de homeopaat niks doen....

ps>naar mijn gevoel is ventipulmin dan wel een onderdrukker klopt dat,wie herkent dit nog meer/

Emaartje

Re: emara had weer een benauwde dag vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 19:42

niemand Bloos

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 07:48

kan ze ook last hebben van pollen in de lucht?

dat ze dus ook hooikoorts erbij heeft en dat haar longen daar op reageren, mijn pony proest namelijk wel al weer en zit alweer aan de medicijnen om het wat te onderdrukken..

het lijkt heel vroeg maar er bloeit alweer het een en ander.....

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 10:23

owja wist niet dat er al pollen in de lucht waren nou!!!normaal is da tmeestal in maart pas..maar dat zou goed kunne dan is jouw paard ook benauwd dan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:59

nee, de mijne heeft het niet benauwd, maar schud met zijn neus, proest en wrijft zijn neus langs zijn benen.

typisch hooikoorts bij hem, ik vond t ook een beetje vroeg, vorig jaar was hij pas eind februari begonnen.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 15:27

Mijne heeft het ook benauwd, zij heeft chronische bronchitis, ene dag heeft ze er meer last van dan de andere dag, ligt ook aan het weer (en ook pollen e.d.) ik geef haar nu ieder dag een schep hoestmix (van Simicure homeopatisch) door haar voer en ik merk wel verbetering.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 22:43

Hetja schreef:
Mijne heeft het ook benauwd, zij heeft chronische bronchitis, ene dag heeft ze er meer last van dan de andere dag, ligt ook aan het weer (en ook pollen e.d.) ik geef haar nu ieder dag een schep hoestmix (van Simicure homeopatisch) door haar voer en ik merk wel verbetering.

ik heb ook weleens simicur hoestmix gebruikt bij mijn paard werkte het niet helaas ze zit dus weer aan de ventipulmin zoals gewoonlijk en ze hoeste vandaag ook weer erg veel en kortademig...hetja hoest de jouwe er ook bij?gr emaartje

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:02

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:18

Emaartje schreef:
Hetja schreef:

ik heb ook weleens simicur hoestmix gebruikt bij mijn paard werkte het niet helaas ze zit dus weer aan de ventipulmin zoals gewoonlijk en ze hoeste vandaag ook weer erg veel en kortademig...hetja hoest de jouwe er ook bij?gr emaartje

Mijn pony hoestte er ook bij, op stal, onder het zadel, overal, maar het gaat nu stukken beter! Ze heeft nu al een tijd geen Ventipulmin gehad, ze is verhuisd van een binnenstal naar een buitenstal en krijgt kuil i.p.v. hooi (en dan iedere dag Simicur hoestmix) ik merk echt een verbetering, af en toe heeft ze wat mindere dagen (vooral met mist, vrieskou of als het echt warm is) maar het gaat de goede kant op!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 14:25

oke alvast bedankt voor de reacties ga zaterdag naar jeanette kompier toe van www.horsebodybalance.com om verder uit te zoeken lukt he tniet dan ga ik wel naar eric laarakker..gr emaartje Knipoog