eet en drinkt niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blupie

eet en drinkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 18:37

mijn paard eet of drinkt niet meer vanmiddag om 3 uur heeft ze nog gegeten maar nu net wou ze zelfs geen biks of water en ze staat maar wat op rust haar tempratuur is 38.6 graden zometeen gaan we het nog een keer opnemen en als het is ge stegen bellen we meteen de dierenarts want dat ze niet eet of drinkt is niks voor haar

Helderder

Re: eet en drinkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:29

Weet je al wat meer?
Veel beterschap voor je paardje Lachen !

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:23

Hier in de buurt stond er ook een met de zelfde kwaal.
Dit paard kreeg later ook koorts. At alleen nog fijngemalen appels.
Scheen een infectie van de voorste luchtwegen te zijn, waardoor slikken erg pijnlijk was.
Paard hoestte niet en had geen snot of andere neusuitvloeiing.
DA heeft hem 3 dagen lang 2x dgs ingespoten met antibiotica en nu lijkt hij weer ok.

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 09:20

nouw ze heeft een ifectie bjij de luchtwege ze had een spuitje gehad dat de koorts zakte en gister avond had ze weer gegete en wat gedronke en nu vanochtend heeft ze helemaal geen koorts meer en eet en drinkt ze weer goed ik ben nu zo opgelucht Haha!

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 09:20

nouw ze heeft een ifectie bjij de luchtwege ze had een spuitje gehad dat de koorts zakte en gister avond had ze weer gegete en wat gedronke en nu vanochtend heeft ze helemaal geen koorts meer en eet en drinkt ze weer goed ik ben nu zo opgelucht Haha!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:31

kiana schreef:
Hier in de buurt stond er ook een met de zelfde kwaal.
Dit paard kreeg later ook koorts. At alleen nog fijngemalen appels.
Scheen een infectie van de voorste luchtwegen te zijn, waardoor slikken erg pijnlijk was.
Paard hoestte niet en had geen snot of andere neusuitvloeiing.
DA heeft hem 3 dagen lang 2x dgs ingespoten met antibiotica en nu lijkt hij weer ok.

Die van mij had ook zulke symptomen, en kreeg er ook nog koliekverschijnselen bij. DA heeft injectie gegeven, pijnstillend en koortsverlagend.
Mijn paard had vrijdagmiddag 39,9, vrijdagavond 40,3, zaterdagmorgen 39,9 en zaterdagavond 37,7.

Het gaat nu weer beter, maar zit nu lelijk in de vacht.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:15

Toch handig zo'n topic...........
Weten anderen waar ze aan toe zijn.
Er zijn er dus al meerdere in het hele land met dezelfde kwaal.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:08

Maicka heeft geen luchtweginfectie, maar had gisteravond wel koorts van 41.5. Ook had ze sinds zaterdagavond niet / nauwelijks gegeten of gedronken, was ook aan het uitdrogen. We kregen de volgende tips;
* paarden kunnen koorts verdragen tot 43 graden
* door koorts gaan de darmen minder goed werken, dus wordt paard koliekerig
* geef het paard een dunne deken op als het koorts heeft (fleece is erg fijn)

* probeer te stappen met het paard, zo blijven de darmen actief en het wekt hongergevoel op. (dit aanpassen op het paard, paar keer kleine stukjes in plaats van een keer grote wandeling wanneer het paard zwak is.
* Geef het paard suikerwater als het slecht drinkt, omdat het zoet is is het paard eerder geneigt te drinken.
* geef wortels en appels, dit werkt laxerend. Als het paard langere tijd niet mestt, kan dit binnenin verkleven met koliek als gevolg
* als het paard slecht eet, verwen hem dan, kijk wat ie wel lust. Weer om de darmen actief te houden.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:48

Heb je de DA erbij gehad Juut ?
En wat was de reden van zijn koorts ?
Koorts wijst toch op een infectie ergens in het lichaam.
Ben gewoon benieuwd...........

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:57

DA denkt aan virus. Zondag is ie geweest en sindsdien twee keer per dag. Gister was ze bijna dood, darmen werkten niet meer, maar in de avond begon ze met laxeermiddelen, nog meer antibiotica, infuus voor vocht en massage wat op te krabbelen, en vanacht heeft ze gemest! Vanochtend weer, ze had ook voor het eerst slobber gegeten. Alleen nog steeds niet gedronken...

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:25

Het geval wat ik noemde was ook een virus. Welke weet ik niet, maar het was minder ernstig als de jouwe.............

Volgens mij hebben jullie het ergste nu gehad, aangezien het paard weet iets eet.

Veel sterkte en gezondheid !!