Te traag werkende Nieren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cacharel

Te traag werkende Nieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:37

Vorige week is de dierenarts er achter gekomen na een bloedtest dat de nierwaarden van mn paard verhoogd waren.
Ik had geluk dat ik er zo snel bij was, want hij had dezelfde dag ook een paard binnen gekregen, en daar waren ze te laat, die zou het niet overleven. Nu klinkt het allemaal ernstigs, maar als hij zijn medicijn krijgt moet het vanzelf wel naar beneden gaan en beter gaan.

Ik kwam erachter doordat hij erg stijf liep met zn achterbeen, en liet eigenlijk de dierenarts alleen voor een buigproef komen, en om naar zijn rug te laten kijken, en dit kwam eruit..

heeft iemand ook zoiets meegemaakt met zijn/haar paard? of kan mij hier iets meer over vertellen?

Groetjes!

Ps-> Ik ben hier nieuw, kon zo snel geen voorsteltopic vinden anders had ik me eerst wel even netjes voorgesteld Knipoog

rina

Re: Te traag werkende Nieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:21

als eerste welkom op bokt,

mijn daisy heeft problemen gehad met de nieren.

vorig jaar stonden ze lekker op de wei en daisy was wat sloom. ik dacht dat ze wat koliekerig was en ben 1,5 uur met d'r gaan lopen. bleef hetzelfde en ik heb de DA laten komen. die constateerde toen dat haar lever verschoven was en de darmen erachter waren gekropen. accuut naar de kliniek toe gebracht en daar 1,5 dag gebleven. ze hebben toen gekeken waar het probleem weg kwam, en dat bleek dus een nierenprobleem te zijn.

ze heeft toen van hem een middel gekregen voor de nieren, was iets van kruiden (nierentheraputicum, duitse DA) en dat heeft erg goed geholpen ik heb eind vorig jaar nog maals een onderzoek laten doen en haar nieren funtioneren weer goed.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:47

Mijn fysio dacht bij Fleur aan een nierprobleem omdat die regio erg warm was en Fleur niet lekker loopt. Ze raadde Kiemplant Urinewegen aan (bij de grotere apotheek te koop)

Nu is dat plekje minder warm en ben ik dus niet aan de kuur begonnen (ze gaat toch naar Utrecht) maar het schijnt super te werken.

Cacharel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 13:55

Bedankt voor de reacties!

in ieder geval positieve verhalen!
Ik heb van de da volgens mij ook kruiden gekregen.. gedroogde blaadjes, die je net zoals thee moet zetten zeg maar...

Het zou best kunnen dat ie na deze kuur weer helemaal er boven op is, ik hoop het!

Sloom zijn en niet lekker lopen,hadden die van jullie verder nog symptonen/klachten? En is het nu weer helemaal over?

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:12

Ja niet lekker in de vel zitten, afvalstoffen kan paard niet afdrijven zodat het in lichaam blijft zitten en dus sloomheid, gevoeligheid optreed.
Bij mijn paard was daar ook sprake van, Marijke Boinck van http://www.cherokeepaarden.nl/index2.htm kwam erachter, nadat mijn paard van ene moment op andere moment helemaal mis ging met rijden. DA erbij maar kon het niet achterhalen en ben bij haar terecht gekomen, via haar medicijnen en haar behandeling is mijn paard weer bovenop gekomen!!