Misschien darmkanker....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

Misschien darmkanker....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 20:49

Juke-box het paard van Ylana, hier op bokt, staat sinds 3 oktober bij ons op stal.
Toen hij kwam was ie al niet dik, maar hij is de laatste maanden alleen maar dunner geworden.
We hebben besloten er een DA naar te laten kijken en die deed een bloedonderzoek.
Daaruit bleek dat het eiwit gehalte niet voldoende was en er moest een mest en urine-onderzoek gebeuren.
Nu zit het probleem in de darmen en denken ze misschien aan kanker of een andere ziekte.
We moeten maandag ochtend met hem naat Utrecht om hem te laten onderzoeken.
Ik hoop toch zo dat dit goed afloopt, al hoewel ik een beetje bang ervan wordt..... Verdrietig
Iemand anders ervaring hiermee?

Sandra_H

Re: Misschien darmkanker....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:14

Bij ons op de manege (beverwijk) staat een paard met darmkanker. Daar zijn ze uiteindelijk (na een hoop ge-emmer) in Bodegraven achtergekomen. Hij staat nu op prednison, misschien nog wat anders erbij maar dat weet ik niet precies. Z'n prognose is ong. 3 jaar, het gaat nu heel goed met hem maar hoelang dat zo blijft kan niemand zeggen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:25

Sandra_H schreef:
Bij ons op de manege (beverwijk) staat een paard met darmkanker. Daar zijn ze uiteindelijk (na een hoop ge-emmer) in Bodegraven achtergekomen. Hij staat nu op prednison, misschien nog wat anders erbij maar dat weet ik niet precies. Z'n prognose is ong. 3 jaar, het gaat nu heel goed met hem maar hoelang dat zo blijft kan niemand zeggen.

Tja, in de veterinaire hoek is prednison het middel om nog wat uit te proberen.

Een paard is nog altijd geen mens bij wie het hele circuit in gang gezet wordt met operatie, chemo en betraling.
Sterkte!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 14:47

prednison vinden wij geen optie, dat vindt ik persoonlijk niet redelijk.
Dat rekken van het leven is dan alleen voor jezelf...
We hopen op toch iets anders, we horen het maandag wel.

Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:35

Hallo,

kijk eens bij www.holistischdierenarts.nl misschien kan Erik nog iets voor julliebetekenen. hij heeft al veel (onmogelijke) dingen mogelijk gemaakt.