Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

briandylan schreef:ik vraag me af of de meesten mensen wel weten wat het hoefmechanisme inhoud.aan sommige reactie over dit soort onderwerpen merk ik dat de mensen niet echt weten waar ze het over hebben.groetjes monique
jackie schreef:briandylan schreef:ik vraag me af of de meesten mensen wel weten wat het hoefmechanisme inhoud.aan sommige reactie over dit soort onderwerpen merk ik dat de mensen niet echt weten waar ze het over hebben.groetjes monique
daar ben ik het helemaal mee eens. en ik vrees dat er ook een paar van je collega's wat dat betreft niet helemaal op de hoogte zijn.

littleroosie schreef:aan alles kleven wel voor en nadelen,alleen sommige zijn te veel verdiept in wat hun goed vinden en zo is het volgens hun goed en niet anders in hun ogen.Sowieso merk ik in heel veel dingen dat de mensen het hoefmechanisme niet kennen.
Zo stap ik heel veel over het harde en wanneer dit genoeg is getraind draven we ook veel over het harde, wanneer ik daarvan foto's op bokt plaats word ik bijna uitgemaakt voor dierenbeul
Terwijl deze pony die ik nu heb en zeker mijn vorige, super goeie hoeven hebben.
Doordat we juist over het harde gaan kan het mechanisme het beste werken en worden de hoeven goed doorbloed en de pezen worden er ook nog eens mooi hard/sterk van.