koliek/treuren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hamadryada

koliek/treuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 14:52

ons paard heeft nooit wat, tenzij we op vakantie gaan. het is nu al de derde keer dat hij een licht koliekje doet als we twee weken weg zijn. ik kan niet begrijpen dat het zou komen omdat hij ons mist. hij wordt goed verzorgd.
heeft er iemand ervaringen met paarden die koliek krijgen omdat ze treuren?

CM_

Re: koliek/treuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:33

hamadryada schreef:
ons paard heeft nooit wat, tenzij we op vakantie gaan. het is nu al de derde keer dat hij een licht koliekje doet als we twee weken weg zijn. ik kan niet begrijpen dat het zou komen omdat hij ons mist. hij wordt goed verzorgd.
heeft er iemand ervaringen met paarden die koliek krijgen omdat ze treuren?

wellicht omdat ie dan op andere tijden gevoerd word?
staat ie op een andere stalling?
hij zal ook minder beweging krijgen dan??

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 17:23

nee, eigenlijk verandert er voor hem niets, behalve dat hij idd minder werkt (meer op de wei). maar dan nog..

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:24

wij hadden ook zoiets een paar jaar geleden lieten we onze merrie dekken.we brachten haar naar de hengsthouder toe en ze zou daar 3 weken blijven,maar na 1 week stopte ze met eten,ze ging veel liggen in het land en de hengsthouder begon ook te twijfelen of ze koliek had en heeft haar op stal gezet.na een dag was er nog geen verandering biks liet ze leggen en ook haar hooi raakte ze niet aan.toen zijn we daar naar toe gereden .toen we aankwamen stond de hengsten houder bij de stallen, en vanaf het moment dat ze ons hoorde praten gaf ze een hinnik en begon ze spontaan aan haar biks.de hengsthouder had dit nog nooit meegemaakt.uit eindelijk heeft ze daar 6 weken gestaan en moesten we een paar keer in de week langs en een beetje met haar klooien.toen ging het perfect dus ik geloof wel degelijk in dat paarden je gaan missen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:00

Ik weet niet hoe het precies kan en of het paard je echt mist maar ik ben een keer twee weken op vakantie geweest en mijn vorig merrie was bijna graat mager toen ik terug kam terwijl ze gewoon op de wei stond en ook werd bijgevoerd. Het paard vanmijn vriendin heeft ook een keer erg koliek gehad toen ze op vakantie was terwijl er niet echt veel in omstandigheden veranderde.

Het zou wel kunnen dat een paard zijn basje mist denk ik, het kan ook gewoon toeval zijn of met de periode in het jaar te maken hebben.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:41

Waarom zou het niet kunnen??
Er zijn zat verhalen bekent van honden en katten die ziek werden als ze gescheiden werden van hun baasje.
Het feit dat er van paarden niets of weinig bekent is of ook zij last hebben van "heimwee"is simpelweg te verklaren.
Er zijn meer honden en katten bezitters dan paardenbezitters en dan hoor je sneller en meer van dit soort verhalen.
Paarden hebben ook gevoel en kunnen net zo iemand missen, verdriet,blijdschap ervaren.
Zij zijn groot en ik is klein! Haha!

Auriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:36

Is het misschien eens te proberen om hem te vertellen dat je op vakantie gaat en ook weer terug komt na twee weken...

bij mijn paard werkt dit prima.