Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Naranga schreef:De temperatuur van paarden ligt officieel tussen de 36.5 en 37.2 Dat klopt natuurlijk lang niet altijd. Meestal zit het ergens tussen de 36 en de 37.8 ofzo. Vanaf 38.2 moet je normaal wel op gaan letten, dit is eigenlijk iets te hoog.
(we willen haar dit jaar laten dekken maar ze laat erg slecht zien of ze hengstig is of niet) flettie schreef:tussen de 37.5 en 38.5.... Strange
Jantien schreef:De temperatuur van een ezel ligt wel lager, die ligt gemiddeld tussen de 36.5 en 37.5.
........da's nu minimaal 15 jaar geleden. Maar als mijn kwp-er weer eens een virusje heeft, temp ik de arabier ook.......altijd met hetzelfde resultaat: 36.5!
) om vervolgens aan de longe haar surplus aan energie weg te rennen

lachmar schreef:Hmm valt me een beetje tegen dat hier niemand de temp. weet zoals die in de boekjes staat voor paarden opleidingen.
Wij hebben op school altijd geleerd dat de temp. ongeveer tussen de 37.5 en 38.2 graden moet liggen.
Hoezo niemand? Ik weet de gemiddelde T van een paard best uit mijn hoofd maar voor de zekerheid heb ik er nog wel even het theorieboek van mijn menbewijs er bij gepakt en ik quote mezelf:Citaat:Mmmm, in mijn leerboekje van het menbewijs staat dus tussen de 37.5 en 38.5

En inderdaad staat er in sommige boeken tussen de 37.5 en de 38.2 graden. Alleen is het altijd leuk dat er in andere boeken tussen de 36.5 en 37.2 staat. Stages zijn ook altijd leuk, elk bedrijf heeft andere ervaringen en zegt wat anders. Fijn als je dan een verslag moet maken en je stagebegeleider roept wat anders dan er in de boeken staat
Mijn conclusie was dat een heel erg groot deel van de paarden als ze gezond zijn al buiten die standaard waarden vallen. En het verschilt ook heel erg per ras inderdaad.