gevoelige mensen moeten dit bericht niet lezen !
hierover zijn de meningen nogal verdeelt
en logisch ook, want bij het inslapen / afmaken van een geliefd dier, gaat het er vooral om wat de eigenaars het fijnste vinden
ik werk op een slachtfabriek en zie dus honderden dieren doodgaan, en ik zie ook hoe pijnloos dat gaat en hoe snel
een dier wat word verdoofd, of hersendood word gemaakt, voelt meteen helemaal niets meer
varkens worden eerst verdoofd door stroom of door gas, waarna ze worden opgehangen en gestoken , waardoor ze dus doodbloeden
een koe of paard word geschoten met een pin in het kruispunt van de lijnen die je krijgt als je linker-oog met rechteroor verbind en rechteroog met linkeroor
als er in dat punt geschoten word, word door de klap van de pin, de schedel verbrijzeld, en die schedelscherven zorgen dat de hersenen zodanig beschadigd worden dat het dier meteen hersendood is , het lichaam leeft dan nog wel, en dat is voor mensen die er onbekend mee zijn, best akelig om te zien.
maar het dier trappeld nog wat na met voor en achterbenen, en zelfs als er gestoken word kan het lichaam daarop reageren, maar het lichaam leeft dan niet meer
als het dier nog zou leven, dan zou het gaan roepen als ie word gehangen of gestoken, helaas heb ik dit in het verleden ook wel eens gezien, maar dit komt zelden tot nooit voor.
inslapen heeft zo ook zijn nadelen, idd vechten veel paarden ertegen, en het beeld van de destructor die met zijn grijper jouw geliefde dier optakeld, dat is ook een beeld wat niet meer van je netvlies verdwijnt
ik kan wel hard roepen dat ik het schieten verkies, maar ik denk dat het van de situatie afhankelijk is, is je paard gewoon gezond, maar heeft het een blessure die nooit meer overgaat of die alleen maar ergen word in de toekomst, dan is schieten mijn voorkeur, maar een gebroken been, of een paard wat moeite heeft met lopen en dus op de trailer gaan, die zich echt ziek voelt, dan is aan huis inslapen diervriendelijker
aan huis schieten valt wss ook nog wel te regelen voor mij, maar dat is geloof ik niet echt legaal.
maar als ik in die situatie kom, kan ik wel mensen bellen om het evt , dan maar illegaal, bij mij thuis te komen doen..