ik keek echt uit naar komende week, de examens zijn voorbij (kreeg vandaag mn punten) en heb nu een tweetal weken vakantie.. ik ging die gebruiken om wat te werken en te wandelen met mn knollie..kortom een beetje ontspannen na die weken stress..
wou vandaag gaan wandelen.. ben niet ver moeten gaan, na 100m afgestapt omdat ze op haar rechtervoorbeen mankte.. ik stap dus af en ga onmiddellijk haar been controleren.. plooit mooi, strekt mooi.. ik voel als er warme plekken of verdikkingen zijn --> niets! ik loop dus terug naar de boerderij en bel de vorige eigenaar (zijn paard staat in de stal naast mij) omdat hij veel ervaring heeft met paarden door al jaren op een manege te werken.. hij kijkt in de hoef duwt overal op geen reactie.. ook de rug en schouder gecontroleerd --> weer niets! maar toch mankt ze nog steeds ..ze is wel erg vrolijk en opgewekt..
hij gokt dat ze verkeerd gelegen heeft of verkeerd opgestaan is .. het is gewoon raar omdat ze nergens pijn heeft .. het is ook een jong paard dat onlangs medisch gekeurd is.. alles was ok! nuja er heeft dan nog iemand naar gekeken en die vond ook niets zichtbaars..
ik ben natuurlijk triest en ongerust over het feit dat ze mankt (en er niets zichtbaars is).. ik heb haar ook nog maar drie maanden en heb dus niet veel ervaring met een eigen paard die mank staat.. (in de manege hoef jij daar niet voor op te draaien)
ik heb over het hele rechterbeen cooling gel gesmeerd en haar op stal gezet.. als het maandag nog is bel ik de DA.. ik hoop zo dat het niets is

iemand een idee door wat dit zou kunnen komen ? (sorry voor het lange verhaal, manke paarden zijn hier vast routine, maar ik ben echt ongerust erover)