Vastgesteld op foto en fase 2+. Heb DA gevraagd of het hoefkatrolontsteking was, maar hij zei nee....aangetast straalbeentje.
Nou lees je overal over dezelfde kwaal en dan noemt men het wel hoefkatrol en als er over fases worden gesproken ook dan gaat het toch over hoefkatrol? Maar goed ik ben geen DA.
Nadat hij op speciaal beslag is gezet (egg-bars met zooltje en siliconen) ging het eigenlijk heel goed met hem. Wij gingen weer op wedstrijden en reden voor het eerst ook winstpunten en zelfs een keer een prijs. Hij kon ook ineens dingen die eerder moeilijk waren. Buiging werd beter, middendraf ging als een speer. Al met al super!
Vorige week haalde ik ineens 133 punten op concours (in de B). Op zich is dat niet zo erg, ware het niet dat er wel 10 x op het protocol stond onzuiver, draf onzuiver, onzuiver. Met als klap op de vuurpijl een 3 voor het rijden in het algemeen want het paard was de hele proef onzuiver. Jury nam nog wel de tijd om me uit te leggen waarom ze dit op moest schrijven enzo. Heel lief, maar mijn wereld staat weer op de kop. Ik was juist zo positief. Zelf voelde ik het niet zo, maar ze zei dat ik misschien wel zo aan zijn manier van lopen gewend was, dat ik het zelf niet meer kon voelen. Maar een paar weken geleden rij ik 161 punten.... Ik snap er helemaal niks van.
Ik heb hem de afgelopen dagen een paar keer laten lopen aan longeerlijn en ik zie er echt geen barst aan. Maar anderen dus wel. Dus misschien wil ik het wel helemaal niet zien. Soort ontkenning, wat je niet ziet is er niet.....
Ik geef hem nu Navilam (middel met duivelsklauw en meidoorn). Hij krijgt dit nu een paar dagen dus ik kan nog niet zeggen of dit wat doet.
Morgen ga ik naar een fysiotherapeut om uit te sluiten dat het iets uit zijn rug of schouders is. En dan weet ik het niet meer.....
Speciaal beslag hebben we geprobeerd. Homeopatische middelen dan ook.
Iedereen zegt dat er nog van alles aan te doen is, maar WAT DAN
Sorry voor het lange verhaal, maar ik zit er zo doorheen op dit moment.
Moest even de hulp van bokkers inschakelen.