Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Als het echt ernstig is zou ik toch overwegen om achter een ijzertje te laten zetten. Ik heb het een keer gezien bij een paard met een blessure, en dat ziet er echt heel raar uit.

. Via vele omzwervingen laat ik haar sinds afgelopen zomer natuurlijk bekappen. Niet per se vanwege dat gesleep met haar achterbenen, maar meer omdat haar voeten er na een veel te natte zomer op de wei erg slecht aan toe waren onder haar ijzers. Die konden er dus niet meer onder. En omdat ik toch zoekende was heb ik haar toen natuurlijk laten bekappen. Haar voeten en manier van lopen zijn daar erg van opgeknapt. En hee: ook geen vierkante achtervoeten meer!! Het geheim zit 'm er volgens mij in om de voeten mooi kort te houden. De hielen laag bij de grond en de toon kort om de passen te kunnen verruimen. Voor ons werkt het! Cassidy schreef:Klinkt alsof je de achterhand er niet genoeg bijrijdt. Probeer ook bij een buitenrit je paard te verzamelen en zo veel mogelijk op de achterhand te rijden.
, ze bleek het namelijk al te doen toen ze nog bij haar op stal stond met een andere eigenaar (ik was toen bijrijdster). Dat het nu zo opvalt komt doordat ik vaak naar buiten ga en over de verharde weg rijdt meestal met een losse teugel. Cassidy schreef:Neem ook vaker eens een balkje mee. Daardoor leren ze hun (achter)benen op te tillen.
.