Ik heb echt van alles geprobeerd tot niks. Probleem: de hoeven van mijn fjord hebben gewoon geen mooie struktuur en groeien niet hard genoeg. Mijn smidt is een hele nuchtere en heeft altijd zo iets gehad van hou dat geld voor al die middeltjes maar in je zak. Hij had nog nooit iets gehoord dat werkte. Maar als ie ooit iets zou horen, dan zou hij het me laten weten. Iedere keer blijven de ijzers wel zitten, maar er kan nauwelijks iets van af gehaald worden. Dus vaker de zelfde nagelgaten gebruiken enzo. Gaat tot nu toe wel goed, maar gisteren kwam hij met: mejet ik heb gezien bij iemand dat Kerabol werkt.
Dus vanaf vandaag voer ik dit door het voer heen.
Hier heb ik nu beetje goede hoop op, maar ik zou graag meer ervaringen horen. Hoe lang duurt het voor je resultaat ziet bv. dus wie oh wie gebruikt het ook en werkt het??
O.K. ik weet niet meer precies hoelang het geduurd heeft voordat het effect had, maar je moet wel in maanden denken, de meeste verbetering zie je natuurlijk pas als de hele hoef zich vernieuwd heeft en dat verschilt denk ik per paard. Ik heb eerst Kerabol gebruikt en ben later overgestapt op Pavo Biotin Forte (bijna dezelfde samenstelling, alleen in poedervorm). Ik heb daarna een halfjaartje alleen biotine gegeven, maar ik zag toch iets achteruitgang.
Ben nu weer aan de Pavo Biotin Forte en niet van plan daar weer mee op te houden. Kerabol lijkt me nog iets beter omdat het vloeibaar is, maar ik liep me daar toch te knijen met die onhandige fles, vandaar.
Ik gebruik het al een jaar of twee voor mijn pony en ongeveer een jaar voor mijn paard(Summer). Summer d'r hoeven groeien heel langzaam. Het lijkt wel of het wat sneller gaat groeien. Ik geeft het eigenlijk omdat ik altijd hoefproblemen heb bij die twee. De dierenarts heeft het aangeraden en toen ik laats in Bodegraven was vond de dierenarts het daar ook een goed middel. Het is alleen vreselijk duur. Maar als je rond kijkt is er toch wel verschil bij de ene dierenarts en de andere. Bij de een betaal ik 63 euro en de ander 56 euro. Nou dat scheelt nogal. Wat betaal jij?
ik ben zo blij blij blij. Na 8 weken kwam de hoefsmidt en hij kon er zo waar een randje afhalen. Ik vond het nogal tegen vallen, maar hij zei tegen me: mjet dit is voor het eerst in de niet groei periode dat ik er iets van af kan halen. normaaal lukt dat nooit. Dus hij was erg tevreden. en ik dus helmaal blij. het is voor het eerst dat iets daadwerkelijk werkt. en niet pas na een half jaar maar nu na 8 wkenen al zichtbaar voor de smidt. super dus. Ik kan het iedereen met langzaamgoeiende hoeven aanbevelen
Ik betaal 63, euro, maar ik heb al op de site van kaval gekeken en daar is het te koop voor 53 + 2,50 verzendkosten. dus dat ga ik maar doen als ik aan de volgende fles toe ben
mijn paard had zowat geen voetjes meer over na nogal wat gedoe met oude smid enzo. Ik heb toen eenmalig een fles karabol gekocht (en overgstapt op de smid van de kliniek) Het resultaat was wel heel erg geweldig. Je zag zn voeten gewoon van boven af mooier en sterker worden (dus het nieuw aangegroeide stuk hoef) en zn voeten gingen voor zijn doen echt heel hard groeien.
Nu hij weer normaal op zn ijzers staat geef ik het niet meer, maar ik was er dus wel erg tevreden over. Het kost wat, maar je krijgt ook wat.