Wond op been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSammyJo

Wond op been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:49

Hoi!,
Vandaag had ik Amigo in de wei gezet en ging zn stal uitmesten toen ik naar buiten liep om hem op te halen was ie iest te enthousiast en sprong over het hek heen om bij me te komen..
ik zag het al aankomen maar kon neit snel genoeg bij hem komen om hem weer bij het hek weg te jagen..
dus hij springt en blijft met zn achterbenen hangen Huilen
blijft nog wat trekken en trekken want kon neit loskomen Huilen Huilen en ik kon hjem neit helpen Scheve mond .
Toen is ie losgekomen en ik zag dat op zijn achterbenen hele grote wonden zaten,ze waren niet diep gewoon opervlakkige wondjes maar hij had er wle last van,heb het schoongemaakt en ingespoten met Acederm.en heb toen met hem een blokje om gelopen op de verharde om te kijken of hij kreupel liep..in stap liep hij wel goed en in draf niet echt super slecht een beetje met zn beentjes wat meer uitelkaar maar niet egt alsof ie pijn had en hij was ook heel vrolijk met zn oortjes naar voren..dus ik maakte me neit al te veel zorgen.
maar nu zei iemand net tegen mij dat het een vleeswond kon worden en die vleeswond een litteken en dat het been ook helemaal scheef kon gaan staan Verdrietig
is dit zo?,en wat moet ik doen een DA erbij halen of het nog even aanzien?

Chrissetje

Re: Wond op been

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:31

wacht het nog een paar daagjes af zou ik zeggen...
gewoon elke dag het been met water afspuiten en daarna betadine ofzo erop doen...
mss ook een heel klein beetje wandelen maar ik denk dat het het beste is als je niet wandelt. Haha!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:14

Hoe bedoel je dat het een vleeswond kan worden?
Ik begrijp uit je verhaal dat het eigenlijk meer schaafwonden zijn.
Als het schaafwonden zijn dan kan dat gerust niet zomaar omgetoverd worden tot vleeswonden hoor.
Maar elke dag even de wondjes nalopen evt lekker afspuiten met koud water en inderdaad even een paar daagjes over het harde stappen en als je het niet vertrouwd de da even bellen.

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 23:29

Dat weet ik ook niet precies.. daar had zij het over ,ze heeft de wondjes niet gezien maar het zijn idd meer schaafwondjes Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 01:20

Schoon houden en droog houden. Eigenlijk had je er geen Acederm op moeten spuiten, want dat vertraagd het genezingsproces. Hou hem goed in de gaten, als het wel dieper mocht zijn dan een schaafwond kan het been dik worden door de ontsteking met in het ergste geval een olifantenbeen, en dan moet er direct ingegrepen worden.

Maar misschien loopt dit allemaal nog met een sisser af...