in de penarie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zoefie

in de penarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 19:06

In december is mijn paard geblesseerd geraakt aan zijn pees. Ik heb het eerst een paar dagen aangezien en ben vervolgens met hem gaan stappen. Ik heb ook het been gekoeld. Het werd steeds dunner, maar op een gegeven moment bleef er een bult zitten op de binnenkant van zijn voorbeen. Ach gut Vervolgens is de da gekomen en deze vertelde dat ik vijf weken lang een soort pasta op zijn been moet smeren en hieroverheen een krant en daaroverheen da bandage. Ik moest hem nu eerst een week laten staan. Hij heeft toen ook een spuit in zijn been gehad. Ik was 120 Euro kwijt, maar alla
Vandaag was die week om, maar toen ik bij mijn paardje kwam zag ik dat hij een gigantisch dikke knie had. Weer de da gebeld. Deze vertelde dat ik twee dagen moest wachten met de pasta. Hij zei dat of de bandage te strak gezeten had, of dat er een ontsteking was doordat de pasta in een wondje gekomen was Verward
Hij zei ook dat het goed was om te koelen. Terwijl ik de pasta altijd warm op het been moet smeren. Dus moet het nu koud of warm zijn???
Ik heb gezegd dat ik een scan wilde laten maken. Dat kan waarschijnlijk na het weekend. Ik baal er ontzettend van, en ik ga ook snel twijfelen, is het wel goed allemaal. Is de dierenarts wel goed, of moet ik iemand anders laten kijken....Ik weet het even niet meer. Dus alle hulp is welkom

Kyona

Re: in de penarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:26

Goh wat vervelend! Wel goed om een scan te laten maken. Het beste is om dit altijd zo snel mogelijk te laten doen omdat je dan de werkelijke schade vast kunt stellen. Vind het wel raar dat je dierenarts dat in eerste instantie niet gedaan heeft. Het kan zijn dat de pasta met bandage ervoor heeft gezorgd dat het is gaan blisteren. Is het nu ook warm? Zou er nu maar even niets op doen, om te voorkomen dat het erger wordt.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 19:31

Nee, ik heb er op het moment even niets opgedaan. Dit ook omdat het been helemaal schoon moet zijn voor de scan. maar ik maak me gewoon ongelooflijk veel zorgen... Verdrietig

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:13

Een peesblessure laat altijd een kleine verdikking achter alleen is nu de vraag is het over of niet. Door de rust en de bandage kan je paard ook het been overbelast hebben en daardoor een dikke knie hebben.
Maak je maar niet zo druk, op de scan is alles te zien en als hij eeen ontsteking heeft krijg je het weg met een ontstekingsremmer en afspuiten en stappen.
Succes