Ervaringen met Kompleet Plus (supplement)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bolke

Ervaringen met Kompleet Plus (supplement)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 23:20

We voeren nu ongeveer een maand Kompleet Plus bij. Dit is een volledig supplement.

Nu was ik benieuwd of er hier mensen zijn die dit ook bijvoeren, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Kun je echt merken dat het wat uithaalt en na hoeveel tijd zou je resultaat mogen verwachten?

Het kan tussen mijn oren zitten, maar ik heb toch wel het idee dat ie nu wat makkelijker soepel blijft. Ik heb vandaag voor het eerst sinds een week weer gereden, ivm de vorst, hij was goed te rijden en mooi soepel. Voorheen verstijfde hij altijd vrij snel en ik heb toch wel het idee dat dit een stuk minder is geworden.

Hij eet het trouwens niet graag, plukt het liefst het voer ertussen uit. Haha!

oberon

Re: Ervaringen met Kompleet Plus (supplement)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:28

Bedoel je die van de Paardendrogist ? Zo ja, dan heb ik er ook goede ervaringen mee. . Mijn paard krijgt vanwege een blessure weinig krachtvoer en ik voer het supplement bij voor de broodnodige vitaminen. Hij is zo fit als een hoentje !
Laatst bijgewerkt door oberon op 31-01-05 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:30

Bedoel je die van de Paardendrogist ? Zo ja, dan heb ik er ook goede ervaringen mee. Mijn paard krijgt vanwege een blessure weinig krachtvoer en ik voer het supplement bij voor de broodnodige vitaminen. Hij is zo fit als een hoentje !

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:34

Sorry ! Dubbelpost. Bloos!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:40

ja, ik heb dit supplement op stal ook. Voor de drachtige merries en de opgroeiende jaarling. Dat voer ik bij omdat vooral de merries snel te dik zijn en niet veel brok kan geven.

heb het gevoel dat ze in ieder geval alles krijgen wat ze nodig zijn.

Wieteke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 06:41

Ik voer ook Kompleet Plus bij omdat mijn Fjord geen krachtvoer krijgt maar zemelen en anders dus te weinig vitaminen/mineralen binnen zou krijgen. Ik geef het nu iets langer dan een half jaar geloof ik en ik merk vooral dat de kwaliteit van zijn hoeven veel beter is. Vroeger had hij erg last van brokkelhoeven en moest hij zeker elke 7 weken bekapt en beslagen worden. Nu is hij helaas al erg lang niet bekapt ivm een ernstige blessure (zie de post over ervaringen met kniebandblessures...) maar zijn hoeven blijven verbazend goed. Hoeveel geven jullie eigenlijk? Ik begon met 1 schepje (omdat hij op rust staat) maar omdat ik hem laatst weer aan wat grond zag likken en zijn neus wat vochtig was geef ik hem nu 2 maatschepjes per dag.

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:41

Ik geef twee maatschepjes per dag, dat is ook de aanbevolen hoeveelheid bij werkende paarden. Op zich krijgt hij gewoon genoeg krachtvoer, hij krijgt pavo sportbrok, pavo muesli en bietenpulp.

Maar hij bleef altijd vrij schraal, vooral in de zomer wordt hij snel magerder. Ik hoop dus dat dit met Kompleet Plus wat minder wordt. Verder ben ik het gaan geven om eens te kijken of hij wat relaxter wordt (voor de magnesium dus eigenlijk) en om spierverzuring wat tegen te gaan.

Is er niemand die het ook met deze intentie geeft?