Revalidatiecentrum...?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Revalidatiecentrum...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 19:52

Hoi,

Mijn paardje staat al sinds augustus op rust. Alleen 30 min stappen per dag. Moet donderdad weer terug naar VA voor controle. Waarschijnlijk mag ik dan weer opbouwen (dit heb ik eerder gedaan met vorig paard).

Alleen dit paardje is gevaarlijk (onbedoeld). Ze heeft vroeger nooit op de wei of los gestaan en daarom kent ze haar grenzen niet. Nu is de laatste 2 weken enorm fris. Als ik er naast stap gaat het beter als erop (ik mag er ook op stappen).

Vandaag na 2 dagen ernaast stappen er toch maar weer op, want ja ik zal toch ook weer op gaan moeten bouwen. Ze heeft wel eens uitspattingen zoals steigeren en bokken. Dit is ongeveer 1x per keer.
Maar vandaag (merkten het al 2dagen vandaar er niet op gaan zitten) was ze weer baldadig (bijten op de rand emmer die nog vol zit met dr lijnzaadolie en zemelen; anders koliek) en toen ik erop zat ben ik 1x bijna in een reclamebord geknalt en 1x zat ze bijna met dr voorbenen in de springbalken (hangen op tegen muur van de bak).

Hier wordt ik een beetje eng van. Niet zozeer dat ik een keer ga vallen, maar dat mijn paardje weer weetikveel hoeveel maanden op rust moet. Opbouwen na zo'n lange rust is al moeilijk genoeg (pezen en spieren; alles is slap).

Dus ik zat te denken aan haar misschien te brengen met mensen die er de middelen voor hebben en de ervaring (meer als ik iniedergeval).

Mijn vraag is nou: Zijn er mensen die ervaring hebben met een Revalidatiecentrum? En wordt het vergoed? En hoe duur is het ongeveer? Weten jullie bekende/goede centrums in mijn buurt (brabant, bergen op zoom)?

Heel erg bedankt!!

Let_be

Re: Revalidatiecentrum...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 20:08

Ik kan op internet niks vinden, dus ik heb echt jullie hulp nodig.

Ik vind alleen maar 1 vage site.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 22:16

Weet echt niemand iets voor me?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:27

vraag het maar eens aan Ziolette hier van bokt.
zij heeft haar jonge paard aan ocd laten opereren en die staat nu in Belgie dacht ik op een revalidatie stal
ook van iemand hier op bokt.

sterkte mirgino

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:44

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 18:00

Anita_D schreef:
Mischien is dit wat je zoekt?
http://www.qria.nl/welldone/

Het is helaas niet echt dichtbij voor jou.

Het gaat niet om behandeling, maar echt om het opbouwen weer na lange rust (6mnd.)

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 18:00

mirgino schreef:
vraag het maar eens aan Ziolette hier van bokt.
zij heeft haar jonge paard aan ocd laten opereren en die staat nu in Belgie dacht ik op een revalidatie stal
ook van iemand hier op bokt.

sterkte mirgino

Ik ga eff pb-en, thnx!!

natuurlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:00

Hoi,

Er is een diertherapeutisch centrum in axel (zeeland),waar paarden volledig gerevalideerd kunnen worden.mail voor meer info.

Fever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:19

Hoi ik kan je niet helpen, maar jij mij wel... (beetje brutaal, sorry)

Bij vraag-maar-raak heb ik vandaag een topic geplaatst met de vraag of mensen willen reageren. Ik ben van plan om een revalidatiecentrum te beginnen. ZOu je vvor mij even willen kijken en een paar vragen willen invullen? Je zou me heel blij maken. (Is ivm aanvraag gemeente) Het topic heet: IEDEREENS HULP GEVRAAGD. (zoiets) Dnakjewel alvast en succes met je paardje!!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 18:50

Fever schreef:
Hoi ik kan je niet helpen, maar jij mij wel... (beetje brutaal, sorry)

Bij vraag-maar-raak heb ik vandaag een topic geplaatst met de vraag of mensen willen reageren. Ik ben van plan om een revalidatiecentrum te beginnen. ZOu je vvor mij even willen kijken en een paar vragen willen invullen? Je zou me heel blij maken. (Is ivm aanvraag gemeente) Het topic heet: IEDEREENS HULP GEVRAAGD. (zoiets) Dnakjewel alvast en succes met je paardje!!

Ik zal even zoeken.