wat zal dit wezen ligt het aan het weer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

wat zal dit wezen ligt het aan het weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 16:13

hoi
ik heb in december een pony gekocht hij was winter hart maar kon wel elke keer in een stal lopen waar die nu staat heeft ie alleen beetje schuting van de bomen
ik heb hem wel een deken op gedaan omdat ik vondt dat ie geen dike vacht had ( was dit fout)
nou heeft ie bij de oude eigenaar altijd op kuil gestaan en bij mij heeft ie de eerste weeken ook kuil gehad ging goed tot ik hem een week had raakte wat aan de diaree en heb hem weer een dag of 4 op hooi gezet en diaree was weg maar heb hem toch nog een week door gevoerd met hooi maar daarna raakte die ook aan de diaree

ik voer hem nu bij met brok om dat elke keer zijn maag hoort knoren ligt het aan het weer hij is er niet ziek van
wat deken jullie er van sorry voor het verhaal

hij heeft wormkuur gehad

Anoniem

Re: wat zal dit wezen ligt het aan het weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:28

Dat kan vanalles zijn. Verandering van stal en eten, zand in de buik, tanden, hij kan evengoed nog wormen hebben. Zand kun je testen door een paar mestballen op te lossen in een emmer water, als er zand op de bodem ligt kan het daar door komen.
Ik zou niet teveel met het voer knoeien, eerst eens langere tijd gewoon hooi en wat brok. Niet elke week wat anders. Hij moet al aan zoveel dingen wennen.
Hier op bokt staan veel topics waar ze vanalles uitleggen over wormen.
Maag knorren is normaal gesproken volgens mij goed, darmwerking.

Als hij diarree houdt of als je je zorgen blijft maken zou ik de DA bellen, hij moet natuurlijk niet uitdrogen. Die luistert dan ook even naar de buik e.d.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 16:35

[***] schreef:
Dat kan vanalles zijn. Verandering van stal en eten, zand in de buik, tanden, hij kan evengoed nog wormen hebben. Zand kun je testen door een paar mestballen op te lossen in een emmer water, als er zand op de bodem ligt kan het daar door komen.
Ik zou niet teveel met het voer knoeien, eerst eens langere tijd gewoon hooi en wat brok. Niet elke week wat anders. Hij moet al aan zoveel dingen wennen.
Hier op bokt staan veel topics waar ze vanalles uitleggen over wormen.
Maag knorren is normaal gesproken volgens mij goed, darmwerking.

Als hij diarree houdt of als je je zorgen blijft maken zou ik de DA bellen, hij moet natuurlijk niet uitdrogen. Die luistert dan ook even naar de buik e.d.

ik heb altijd gedach tdat het stres was weg van zijn vriendjes ( was hele hechte groep)
andere wei stad momenteel alleen in een wei naast 2 schetjes

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 17:50

nog meer mensen waar hun paardjes slechte onlasting hebben

of toen je paard pony op ging hallen en naar zijn nieuwe huis bracht en dat ie toen aan de diaree kwam ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:09

overgang naar ander voer geeft bij sommige paarden wel eens diarree.

vooral als jij veel "rijkere"kuil voert dan waar ze weg kwam, dus nattere kuil met vrij veel voedingsstoffen.

nat gras kan ook een oorzaak zijn, als t gras lang nat blijft(na regen)
krijgen ze ook veel dunnere ontlasting.
bijvoeren met hooi zorgt er dan wel voor dat het snel weer wegtrekt.

goed in de gaten houden, als ze het blijft houden ondanks dat ze hooi krijgt zou ik toch een arts raadplegen

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 18:12

ellepel schreef:
overgang naar ander voer geeft bij sommige paarden wel eens diarree.

vooral als jij veel "rijkere"kuil voert dan waar ze weg kwam, dus nattere kuil met vrij veel voedingsstoffen.

nat gras kan ook een oorzaak zijn, als t gras lang nat blijft(na regen)
krijgen ze ook veel dunnere ontlasting.
bijvoeren met hooi zorgt er dan wel voor dat het snel weer wegtrekt.

goed in de gaten houden, als ze het blijft houden ondanks dat ze hooi krijgt zou ik toch een arts raadplegen

ik heb de DA al gebeld hij denkt dat het ook een betje stress is om dat ie uit een hele hechte groep komt
en over dat nate gras dat geloof ik ook wel toen het bevroren was en sneeuw lag ahd ie het ook niet

wat kun je hier aan doen dan ???

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:24

mijn pony heeft ook een tijdje diaree gehad, maar dat was na een week over. Maar een andere pony bij mij op stal heeft het veel langer en ook steeds weer in de winter Verward heel vreemd.