Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dyonne schreef:Mijn pony heeft ook wel gehad dat hij veel lag. En niet echt voorwaarts was. En ook geen koorts. Zag er verder ook gezond uit.
Ik heb toen bloed laten prikken, en hij had bloedarmoede.
Misschien krijgen ze op stal te weinig vitaminen en mineralen binnen dat daar meerdere op reageren.
Met een bloedonderzoek kun je heel wat zien, dus dat is wel aan te raden op zich.
love_sander schreef:Staat die wel is buiten? En in wat voor een land?
Het kan zijn dat die een lichte 'virus' van bloedwormen heeft!!
Wij hadden er ook zoéén op stal, die er een ernstige vorm van had. Hij begon te shaken, in en buiten zijn stal, en na onderzoek bleek het dat zijn ziekte uitliep op MS voor mensen, wat voor paarden een (Vergeten) andere naam had!!
Citaat:Hij staat 3 keer per week een paar uur buiten in een zandpaddock. En ik houd een vrij streng ontwormingsschema aan, als de hoefsmid komt krijgt ze ook meteen een wormenkuur (das 1 keer in de 8/9, heel soms 10 weken) om en om met hippomec en equimax. Dus dan zou ze eigenlijk geen wormen moeten kunnen hebben dacht ik.
Citaat:
De bloedwormen worden niet aangepakt door hippomec of equimax, daarvoor moet je toch echt ontwormen met een ontwormingsmiddel met MOXIDECTINE erin. Bijvoorbeeld Equest, dat heet tegenwoordig geloof ik Equigell!