mariska32 schreef:hoi shana.
bedankt voor je antwoord.
wat je beschrijft is eigenlijk precies wat we al doen.
wat ik me meer afvraag is hoe kan een merrie van 11 jaar opzij gezet worden door een veulentje van een paar maantjes oud.
tuurlijk gunnen we de pony haar ''oude'' dag,graag nog 10 jaar meer zelfs.
ik heb alleen zelf heel erg het gevoel dat het erger met de pony is dan dat we tot nu toe altijd gedacht hebben.
of hebben meer mensen de ervaring dat zo n jong ding al een plaats kan innemen.
als dit veulentje een dominant karakter heeft is het best mogenlijk dat ze baas is over de pony , en dat is geen probleem hoor ! paarden maken onderling perfect uit wie de baas is en jouw pony is waarschijnlijk nu eenmaal een paardje dat altijd onderaan in de kudde zal staan maar is daarom niet minder gelukkig hoor !
ik denk dat je je teveel zorgen maakt om je pony , zolang jouw pony goed eet en straalt van gezondheid is er toch niets aan de hand , je merkt het wel hoor als je pony niet meer gelukkig is !
ik heb 3 jaar geleden mijn merrie van 25 j moeten laten inslapen vanwege heel erge artrose , ze heeft op haar 20 ste artrose gekregen en ik heb haar nog 5 goede jaren kunnen geven ondanks de artrose , plots op een dag merkte ik aan haar ( ik zag het in haar ogen ) dat ze teveel pijn begon te krijgen ! ik heb het toen nog een week afgewacht maar je merkte gewoon dat ze niet meer verder wilde en toen heb ik direkt de da laten komen en haar laten inslapen ! daarom geloof me als ik zeg dat je het echt merkt als jouw pony niet gelukkig is of teveel pijn heeft !
maar als ik jouw verhaal hoor is volgens mij jouw pony een gelukkig ponytje met een heel goed baasje !
geniet van de jaren met je pony en maak je niet teveel zorgen , als de tijd er is merk je het wel geloof me maar !