Achillespees blessure,help!wie heeft er ervaring mee...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gezina

Achillespees blessure,help!wie heeft er ervaring mee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 15:08

mijn tinker van 14 jaar heeft een klap van een shet gehad....d.a is er erg negatief over en utrecht stelt alleen een operatie voor.... en in een duitse kliniek zeggen ze weer geef haar maar een maand stalrust...mischiendat....graag een goede tip,en wat kan ik verwachten?

Patoucha

Re: Achillespees blessure,help!wie heeft er ervaring mee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:44

de prognose is erg afhankelijk van de aard van de blessure! is de achillespees ontstoken, gescheurd of misschien zelfs afgescheurd?

kari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:36

hoi. mijn paard had een scheur in zijn achillespees . hij heeft electroshocke therapie gehad .de eerste 2 maanden op stal gestaan en 9 maanden op de wei. hij is nu genezen verklaard .kari

gezina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 12:59

kari schreef:
hoi. mijn paard had een scheur in zijn achillespees . hij heeft electroshocke therapie gehad .de eerste 2 maanden op stal gestaan en 9 maanden op de wei. hij is nu genezen verklaard .kari
Het kapsel van de achillespees is kapot,dus de pees zelf schiet met lopen steeds over het spronggewricht heen,en weer terug op zijn plek...nou ja,bijna....eigenlijk moet ze geopereerd,maar utrecht geeft als prognose goed en duitsland als prognose slecht,dus wat moet je dan?

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:34

Jouw tinker heeft een luwatie van de achillespees. Dat zou eigenlijk inderdaad moeten geopereerd worden. Helaas is de prognose van deze blessure niet goed. Met een operatie wordt geprobeerd de achjillespees vast te maken, maar dit mislukt vaak, ze moet achteraf dan heel lang in het gips. Helaas hebben ze gelijk dat dit waarschijnlijk niet meer goed komt. Als je het zo laat, dan zal ze met tijd en rust wel iets beter lopen, aangezien de pees dan wat zal retraheren, maar ze zal nooit meer honderd procent zuiver lopen. Het spijt mij echt dat ik Utrecht gelijk moet geven... Met rust zal het idd verbeteren, maar het komt echt nooit meer goed... het goede nieuws is wel dat ze geen pijn zal hebben, het is puur een mechanisch probleem. De operatie kun je proberen, maar het slaagpercentage is erg laag. Alsdie echter lukt, dan is het volledig in orde. Sorry, ik wilde dat ik beter nieuws kon geven...

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:35

Sorry, typfout, het is niet luwatie, maar LUXATIE van de achillespees.

gezina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 14:08

gezina schreef:
mijn tinker van 14 jaar heeft een klap van een shet gehad....d.a is er erg negatief over en utrecht stelt alleen een operatie voor.... en in een duitse kliniek zeggen ze weer geef haar maar een maand stalrust...mischiendat....graag een goede tip,en wat kan ik verwachten?
WIE weet of je zo,n paardje nog mag belasten voor recreatieve ritten,ong 55 kilo,maar waarschijnlijk zal de tijd het moeten leren,bedankt voor de reacties alvast!!!!!!!!!!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:47

Mijn merrie heeft ook een blessure aan haar achillespees toevallig tijdje terug een topic over geopend met weinig tot geen reacties.
Bij mij is de prognose ook niet al te goed al heeft ze wel een andere blessure als jou paard. (de aanhechting van bot naar pees is beschadigd zowel bot al pees)
Ook mijn merrie heeft shokwave therapie en de herstelkans is 40 % ik hoor begin maart meer als ze weer foto's en een scan gaan maken.

Heb wel begrepen dat een blessure aan de achillespees teneerste weinig voorkomt en ook moeilijk geneest.
Bij jou zit dus als ik je verhaal goed begrijp de achillespees niet meer aan het bot dus is het de aanhechting ??
Daar zou dan de operatie voor zijn is idd een moeilijk verhaal zeker als 2 klinieken elkaar tegenspreken.
Zou nog eens goed informatie inwinnen en voor jezelf gaan kijken wat je ermee wilt en ervan verwacht na de operatie.
Denk dat weinig mensen je een duidelijk antwoord kunnen geven zeker omdat ik hier al zie dat iedereen een andere blessure heeft aan de achillespees.

Hoop voor je dat je eruit komt en mischien nog iemand gaat reageren die dezelfde blessure heeft heel veel succes!!!