wat te doen ????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

wat te doen ????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 13:55

mijn merrie van 13 jaar is behoorlijk snel geirriteerd als er een ander paard langsloopt of de buurvrouw (notabene dr eigen dochter van 7 jaar gelede ) alleen maar beweegt. Ook is ze erg snel jaloers als er iemand op stal loopt en een ander paard aandacht geeft en niet haar.

Nu is dit al erg vervelend maar ben er inmiddels aan gewend.
maar het ergste is dat ze altijd met haar linkerachterbeen overal tegenaan moet slaan. Hamer
doordat gemep met dat been heeft ze al eens een fikse wond opgelopen met alle gevolgen van dien .
Ze is nu pas 2 weken terrug uit kliniek omdat ze aan die wond geopereerd moest worden.
Het been zat lekker ingepakt al die tijd.
Maar nu gaat morgen er alles vanaf en ben bang voor wat er nu weer gaat gebeuren .
Want zelfs met verband om dat been bleef ze meppen tegen het schot Frusty

We hebben echt al vanalles geprobeerd zodat ze beetje normaal doet maar ik heb geen ideeen meer .
normaal gesproken word ze 4 tot 5 x in de week gereden of gelongeerd ( nu ff niet ivm blessure )

in stal zetten waar ze dr buurvrouw niet kan zien helpt ook niet word ze helemaal nijdig.
we hebben dr al op stal gezet met dr dochter en op een plek waar maar 3 stallen zijn en verder geen paarden langs haar stal moeten .
zomers gewoon lekker hele dag naar buiten maarja waar ik nu sta kunnen ze swinters de wei niet op .

nu ben ik dus bang dat ik mijn paard dalijk heel zijn leven met beenbeschermer achter op stal moet zetten. Verward
nu staat ie dus met bandage want wond moet goed de tijd krijgen te genezen .
wond is verder droog en mooi maar huid was redelijk strak gehecht.

wie kent dit en wat hebben jullie eraan gedaan .
of heeft er iemand tips voor mij . Pling

bedankt voor het lezen van het lange verhaal . OK dan!

Imker

Re: wat te doen ????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:48

Rubber aan de achterzijde van de stal. Dat dreunt door in de hoef en dat voelt dus niet prettig. Als je het tot ca. 1.25 meter doet, heb je geen kans meer op grote wonden en het is makkelijk te bevestigen.

Succes!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:18

Precies wat Imker zegt. Daarbij is het wel handig om het rubber op een latje van een cm of 2 dikte te monteren zodat het min of meer vrij hangt van de muur.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:24

Ellen, je hebt gelijk. Dat was ik vergeten te vermelden.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 15:50

zal dat zeker eens gaan proberen .

bedankt voor de tip OK dan!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:41

wat ik ook weleens gezien heb is oude matrassen tegen de wand bevestigen. Vaak kickt het paard ook op de herrie die hij veroorzaakt door het slaan, met een matras tegen de muur is de herrie weg, en het been wordt beschermd. Je moet het matras alleen wel een halve meter boven de grond hangen zodat de nattigheid van de stalbodem er niet in trekt...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:34

Alleen kunnen ze makkelijk een matras opvreten en het neemt een hele hoop ruimte in beslag. Persoonlijk zou ik daar nooit voor kiezen.

woodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:54

matrasssen of rubbermatten is wel goed idee,miss btje simpel maar heb je al een keer een ruin naast je paard gezet?hielp bij de mijne ook......

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 22:46

heb idd al een ruin ernaast gehad weliswaar niet zon groote (shetje van mijn dochter ) maar dat werkte ook niet .

en dewond die ze opgelopen had kwam omdat zeeen andere ruin zo leuk vond die op de wei stond .
helaas maakt mijn paard niet graag vriendjes Hamer