Drakenklauw is duivelsklauw...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Drakenklauw is duivelsklauw...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 13:09

Ik had net een topic geplaats met de titel 'Drakenklauw'. Ik werd er alleen net op gewezen dat het 'Duivelsklauw' moet zijn. Wie weet er meer van dit middel?
Gisteren is het ons geadviseerd op Jumping in verband met de Kissing Spines van Nobi. Het zou pijnverlichtend werken. Iemand bekend hiermee? Weten jullie ook of het valt onder doping-wet? Volgens die man niet, maar ik wil niet hebben dat ik op wedstrijd ga en ik vervolgens de klos ben omdat mijn paard positief getest wordt...

cissie

Re: Drakenklauw is duivelsklauw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:18

Duivelsklauw
De bijwortel van de duivelsklauw (Harpagophytum Procumbens) wordt veel gebruikt bij pijnlijke gewrichten. In de meeste landen staat Duivelsklauw op de lijst van verboden stoffen maar is er nog geen test beschikbaar waarmee kan worden aangetoond dat er Duivelskaluw in het bloed zit. Wilt u geen enkel risico lopen, gebruik dan geen duivelsklauw bij een wedstrijdpaard.
Ingrediënt in: AmiQure Soepele Gewrichten, Devil's Relief, Proflex

bron: www.paardendrogist.nl zoekterm "duivelklauw"

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 13:25

ow, dat is minder dat het op de lijst van verboden middelen staat. Heb nog even naar het middel zelf gekeken en daar zit op een fles van een liter minder dan 1.2% duivelsklauw in. Het dus ook even het een en ander op mail naar de paadendrogist gestuurd, hoop dat zij mijn vragen ook kunnen beantwoorden.
Gelukkig ga ik voorlopig niet starten met Nobi, in verband met zijn rug, dus heeft het daar geen effect op.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:28

wat heeft je paard dan precies aan zn rug? kissing spines stond pas een stukje over in de bit kan dat?

Ik heb daar verder geen ervaring mee, is dat tijdelijk of een langdurige (evt chronische aandoening)?
Is dat niet dmv een behandeling of therapie op te lossen?(of te verlichten)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 13:36

Nobi heeft Kissing Spines. Dit is een vernauwing in de ruggenwervels, waarbij weinig gewrichtssmeer wordt aangemaakt en de botdelen dus stijf worden. Het is een chronische aandoening, die niet te genezen is. Er zijn veel paarden met dit rugprobleem, maar de 1 heeft het in ergere mate dan de ander. Nobi is op het moment heel goed en los op de rug.
Nobi krijgt iedere maand fysiotherapie en 1x in de 8 weken gaat hij naar de manuele therapeut. Hier reageert hij heel goed op, maar ik zocht een middel wat de pijn (die nu minimaal is) nog meer zou kunnen verlichten, waardoor hij makkelijker zijn rug loslaat. Als zijn rug goed los is, is hij namelijk ook pijnvrij.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:48

Okee ik snap het, weet de Fysio geen goed middel voor hem?

Duivelsklauw werkt idd pijnstillend, heb het jaren aan mn pony gegeven die spat had. nadeel is wel, als je paard een aandoening heeft waarbij het belangrijk is dat hij zich niet overbelast dat dit nav het gebruik van pijnstillers wel het geval kan zijn.

Maar als het in jou geval juist belangrijk is dat hij pijnloos is en dan beter zn rug kan loslaten, wat waarschijnlijk ten goede komt aan zn klacht, is het een optie waard.

Succes!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 13:51

Dank je!
Ben ook heel benieuwd wat het middel gaat doen. De fysio en manueel zijn het er over eens dat je met goede training de meeste resultaten behaald. Dat geloof ik ook direct, maar dit zou misschien net dat laatste zetje in de goede richting kunnen geven.
Bovendien is de dosering zo laag, dat hem niet door de pijn heen trekt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:09

Misschien offtopic, maar het geeft wel een indicatie hoe gevaarlijk het is: Duivelsklauw mag niet gegeven worden aan drachtige merries...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 14:29

Het KAN schade veroorzaken aan het ongeboren veulen is daarmee net zo schadelijk als wanneer wij zwanger zijn en roken en/of alcohol drinken.
Nogmaals; Nobi krijgt echt een minimale dosering en daar komt bij dat heel veel meer middelen niet aan drachtige merries gegeven mogen worden.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:20

Is glucosaminecomplex speciaal niet goed voor je paard? ik geef het mijn paard ivm artrose en werkt perfect.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:20

Ik denk dat Kimmie wel gelijk heeft........zorgen voor gewrichtsmering.
Duivelsklauw valt onder doping omdat het een pijnstiller is.

Als je denkt dat het weinig effect heeft zou ik het niet geven.
Ja, ik heb helaas ervaring met Kissing Spines.............in ernstige mate.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 07:37

Glucosaminecomplex krijgt hij al. Duivelsklauw zou alleen extra pijnverlichtend werken en Nobi daardoor net dat beetje extra kunnen geven om hem te helpen ontspannen.
Hier in Nederland valt duivelsklauw niet onder de verboden middelen en dus ook niet onder de dopingwet. Ik heb er gisteren mijn veearts over gebeld omdat ik er toch niet helemaal gerust op was.

carlinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:53

Ik geef mijn paard Navilam, besteld via www.jordenshippo.nl en daar zit Duivelsklauw in en daar staat bij dat dit geen verboden middelen bevat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 15:08

Ik geef Nobi sinds zondag nu Duivelsklauw en hij reageert er tot nu toe goed op. Ondanks dat het spul stinkt, eet hij het met smaak op en misschien is het mijn fantasie.. maar gisteren was hij extreem los Haha!