Boett-deken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadien01

Boett-deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 17:21

Hallo,
Ik heb sinds twee jaar een haflinger die last heeft van zomereczeem, het eerste jaar sprayde ik hem altijd in tegen de vliegen en ik gebruikte sweet-itch gel. Dat werkte voor geen meter. De tweede zomer ging ik fenonolf gebruiken en een middeltje (vacht lotion) van de paardendrogist, dit werkte prima, maar het is zo duur omdat ik heel veel gebruik. Elk jaar €200,- ongeveer, meestal nog meer want ik koop ook vliegwerende middelen. Nu wil ik een Boett-deken gaan kopen. Natuurlijk weet ik dat die ook duur zijn, en dat ik nog wel wat middeltjes moet kopen om het goed bij te houden, maar ik vraag jullie reactie.
Bedankt.
Groetjes Nadine

shana

Re: Boett-deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 17:39

hallo

het paard van mijn vriendin heeft ook zomerexceem en hij staat in de zomer altijd met een boettdeken en dat gaat prima !

geen smeerseltjes meer enkel het deken !

Nadien01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 19:20

Okee en waar heeft ze die gekocht? Bij Divoza zijn ze €200,- en volgens mij is dat niet DE echte boett®. Bedankt voor je reactie.
Heeft iemand anders nog tips of aanmerkingen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:19

Mijn paard kan nu zelfs dag en nacht buiten door dr Boett deken.
en volgens mij zijn het bij divoza wel de origele dekens hoor en zijn ze het enige verkooppunt ....

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:32

bij www.justwestern.nl kan je ze binnenkort bestellen voor een net bedrag, mail 'Cornelie' maar even hier op bokt.......met zo'n deken zijn alle smeerseltjes enzo verleden tijd.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:46

Ik gebruik de boett-deken en ben er zeer tevreden over. Als je 'm maar tijdig genoeg op doet, nagenoeg geen last meer.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:10

Mijn paard "rent" als het ware zijn Boett deken in. We gaan nu de derde zomer in met dezelfde deken.
Ik vind dat Divoza de prijzen belachelijk heeft verhoogd, zo betaal je nu voor een shetlander dezelfde prijs als voor een groot paard. In Duitsland kun je ze ook krijgen, misschien dat je dan met verzendkosten nog goedkoper uit bent.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:05

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:35

staat je haflinger meschien bij bossen of bomen,m want ik ken een fries die stond eerst altijd bij bossen enzo toen hebben ze haar verkocht en nu heeft een vriendin van mij haar gekocht.
Ze had toen erge last van zomer eczeem en toen is ze in de openwei gaan staan en was alles binnen een maand weg.
En je hoort het vaker hoor.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:19

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:13

Lijkt me een goed idee om ze dan daar te kopen Knipoog

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 08:24

FlyingHigh schreef:
bij www.justwestern.nl kan je ze binnenkort bestellen voor een net bedrag, mail 'Cornelie' maar even hier op bokt.......met zo'n deken zijn alle smeerseltjes enzo verleden tijd.

Yep, voor 98,- heb je een goede 'namaak-boett' .
Gelukkig hebben we er hier in de polder niet zoveel last van want het lijkt mij echt vreselijk al die jeuk

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 08:38

cornelie schreef:
Yep, voor 98,- heb je een goede 'namaak-boett' .

Hé dat is beter nieuws..... ik vind de prijzen echt belachelijk.... ik heb mijn boett-deken (grote pony) afgelopen juni nog voor 145 euro gekocht........ en nu moet ie ineens 200 kosten Boos! Bah......
In zo'n geval heb ik geen moeite om voortaan voor een imitaat te gaan.

Is dit trouwens dezelfde "namaak-boett" als Divoza (ook voor die prijs) aanbood net voor dat ze Boett gingen verkopen?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:28

Geen idee of het dezelfde is, dat zou ik eens na moeten vragen.
Zijn er ook geen doe-het-zelf knutselaars onder jullie?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:31

cornelie schreef:
Geen idee of het dezelfde is, dat zou ik eens na moeten vragen.
Zijn er ook geen doe-het-zelf knutselaars onder jullie?

Ik zelf dus echt niet..... maar mijn moeder is best heel handig met een naaimachine........ maar hoe kom je aan die stof?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:41

Dubbelpost en verkeerde link, whoeps!
Laatst bijgewerkt door Esgaroth op 01-02-05 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:41

Tip: kijk eens op http://www.ross-comfort.com. Ik ben van plan voor mijn pony deze deken te kopen, daar heb ik meer vertrouwen in dan in Boett.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:40

Majo schreef:
Tip: kijk eens op http://www.ross-comfort.com. Ik ben van plan voor mijn pony deze deken te kopen, daar heb ik meer vertrouwen in dan in Boett.

ik heb wel vertrouwen in de Boett-deken..... alleen niet in de prijs }>

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:05

Mijn stalgenootje heeft een bonte en zijn witte vlekken worden altijd dik en kaal als de zon schijnt (oorzaak is een zware voedsel/bloedvergiftiging toen hij veulen was).

Nu heeft ze van de zomer ook zo'n deken gekocht en het gaat geweldig goed met zijn vlekken!!

Dus ik weet dat zij (en uiteraard haar paard) er onwijs blij mee zijn!!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:57

Novia gaat in de zomer onder haar Boett-deken naar buiten, zonder is ondenkbaar.
Ze is zelf ook heel makkelijk met om doen (okee, hij zit dag en nacht om, maar ALS hij dan is afgeweest, dan geeft ze zelf aan dat hij weer aan mag...), dus voor haar was dit ook de beste oplossing.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 09:50

Ik zelf dus echt niet..... maar mijn moeder is best heel handig met een naaimachine........ maar hoe kom je aan die stof?[/quote]

Voor mijn paard heb ik een boett deken waar ik heel tevreden over ben, maar als het echt warm is heeft hij nogal last van de deken, hij is dan eigenlijk iets te warm. Een boett deken is eigenlijk gemaakt van vlaggestof met dit verschil dat een boett deken elastisch is, vlaggestof is dat niet. Ik heb een deken,hals en hoofdkap gemaakt van vlaggestof in de kleur wit dat houdt hem lekker koel.

Rosemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:17

Die van mij staat ook heel tevreden met een Boett-deken op. Ik ga nu nog een hals en staartdeken kopen in Duitsland (site is hier al genoemd) zodat ik ook op trektocht bescherming mee kan nemen. Een hele Boett-deken in je zadeltas is niet echt aan te raden.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:04

Wij hebben 2 zomerexeem diertjes op stal,
en sinds vorige zomer hebben ze beide een boett deken.
nu gaat het met 1 zoiezo beter.
de andere heeft het nog een beetje tussen de oren zitten.
PB starlet anders even. zei heeft ervoor gezorgd dat de dekens bij ons kwamen. en rijd op een van de 2 paardjes. zei kan je er heel veel over vertellen!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:00

Rosemarie: Mijn vriendin en ik hebben afgelopen zomer ook een trektocht gereden en mijn vriendin heeft ook een paard met zomereczeem. Zij stopte de deken alleen niet in de zadeltassen maar bond de deken met sporenriempjes vast aan de ringetjes aan de voorkant van het zadel. Ik weet natuurlijk niet of ji daar ook zadeltassen hebt zitten maar wij hebben alleen achter zadeltassen zodat we voor dus ruimte hebben voor jassen en dekens etc.

Mellowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:12

Ik heb ook een pony gehad met zomerexeem, zo'n deken helpt super.
Ik heb ook allemaal dure middeltjes gebruikt, en die deken kan dan echt wel uit!