wie laat zijn paard behandelen met acupunctuur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shana

wie laat zijn paard behandelen met acupunctuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 12:58

hello

ik laat om de 4 maanden mijn paarden nakijken door een acupuncturist !
ik doe dit omdat ik blessures wil voorkomen !
een paard met een klein beetje rugpijn , loopt bv door zijn pijn door voor een paar maanden , gebruikt zijn spieren anders en verdeelt zijn gewicht ook anders waardoor meestal 1 been ( waar hij het meeste gewicht op neemt ) overbelast wordt !
heel veel peesblessures komen voort uit overbelasting en wanneer een paard anders gaat lopen om zijn rugpijn bv te ontzien krijg je overbelasting op de linker of de rechterkant van het paard met alle gevolgen vandien !

wie laat zijn paarden ook controleren door een acupuncturist , homeopaat of fysiotherapeut ?

Ratjetoe

Re: wie laat zijn paard behandelen met acupunctuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 17:56

Ja, door Steffi vd Laarse. Bevalt erg goed!

boog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 17:57

Hoi, ik laat mijn paard ook geregeld nakijken, dit doet erik laarakkers.
Zowel met accupunctuur als met fysio en alle andere handelingen die hij verricht.
Ben het zeker met je eens, want laten we eerlijk zijn, voorkomen is beter als genezen.
Als je zelf ergens last hebt doen we er ook iets aan!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 17:59

inderdaad ik denk ook altijd " beter voorkomen dan genezen ! "

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:32

Ik doe dat ook!
Ted Borsboom, homeopaat, kijkt haar zo elke 6 weken voor me na!
Steffi is wel eens geweest (is mijn lerares op de school v. homeopathie)
en ook bij Erik Laarakkers ben ik wel eens geweest, tot nu toe ben ik het meest tevreden over Ted!!!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:41

shana schreef:
hello

heel veel peesblessures komen voort uit overbelasting en wanneer een paard anders gaat lopen om zijn rugpijn bv te ontzien krijg je overbelasting op de linker of de rechterkant van het paard met alle gevolgen vandien !

wie laat zijn paarden ook controleren door een acupuncturist , homeopaat of fysiotherapeut ?

Klopt, mijn pony heeft ook hoogst waarschijnlijk haar peesblessure gekregen door rug/schouder klachten, ze is nu onder behandeling bij een chiropraktor, ze komt morgen voor de 4e keer en ik zie m'n pony met sprongen vooruit gaan Ja

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:22

Mijn paardje krijgt ook Acupunctuur, ong 1 keer in de maand in de winter om de 2 maandenin de zomer en in slechtere periodes zoals nu om de 2 weken.
Dit ivm met dampigheid, het gaat soms goed en soms wat minder, maar dat is vaak zo met Chronische aandoeningen.
Hij is de afgelopen 1,5 jaar bijna hoestvrij geweest nav de behandelingen, nu sinds Dec. 2004 gaat het weer minder Verdrietig , ik hoop dat hij ook snel weer uit dit dal zal komen.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:08

ik heb mijn merrie ,ook laten behandelen door steffie vd laarse,enzo ook het paard van mijn vriendein.
ik vind haar helemaal super Clown
van de week is ze nog geweest,en heeft ze mijn paard nog nagekeken,en zoals ik zelf al verwachtte,gaat het geweldig met mijn merrie,ze zit nu super lekker in haar velletje.
ik kan haar aanbevelen!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:15

ik heb Evita ook laten controleren (en behandelen) door Steffi deze week, ik heb er zeker geen spijt van!! ik ben op deze manier veel dingen te weten gekomen Ja