mijn paard krijgt overal op haar lichaam plekjes met witte haren. ze heeft het vooral bij haar mond en neus. maar ook verder op haar lichaam. er komen steeds meer witte plekjes bij. iemand zei tegen mij dat het voedsel allergie kan zijn maar mijn paard krijgt al een jaar dit voedsel en het begint nu pas te komen. weet iemand misschien wat het kan zijn.
door drukplekken krijg je inderdaad witte haren, maar dit moet dan echt op de schoft, sngel of de zadelplek zitten. als hij witte haren over het hele lichaam krijgt heb je denk ik echt te maken met een stekelharige.
mijn haf krijgt ook over haar hele lichaam witte haartjes (geen spikkels zoals op de foto). bij haar is het gewoon de leeftijd denk ik (of zou ik een stekelharige haf hebben? )
Het zal wel stekelharig zijn, of gewoon pigmentvlekjes. Ik ken wel meer vossen (ook nog best jonge) die van die vlekjes hebben. Het kan in ieder geval geen kwaad.
het lijkt wel op de plekken van de foto. het is geen stekelharig paard. het zijn denk ik echt pigment vlekjes. maar ze is nog maar zes jaar. dat is wel erg jong om daar last van te krijgen
Mijn paard (= paard op de foto's) is nou pas 8 jaar. Ze is als een normale vos geboren en begon pas met de vlekken toen ze een jaar of 4 was. Aan ouderdom zal het dus niet liggen. Elke zomer komen er weer meer vlekjes bij en elk jaar worden ze groter. Mij is door een 'deskundig' persoon verteld dat het Bird Catcher Spots zijn. Oftewel Sneeuwvlokbont, dit is een kleur wat heel sporadisch voorkomt. En waarschijnlijk krijgt mijn paard het, omdat haar oma een schimmel was. Zit er niet toevallig ook een schimmel in de bloedlijn van jouw paard?
Zit er niet toevallig ook een schimmel in de bloedlijn van jouw paard?
Groetjes Andrea
Daar zat ik ook aan te denken. Ik weet niet of het over het paard in je avatar gaat, want die is zwart. Misschien heb je over een paar jaar wel een schimmel