Pony hoest ineens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Pony hoest ineens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 11:42

Mijn verzorgpony hoest ineens met rijden. Eerst hoeste ze een keer en daarna weer een tijd niet. Maar nu hoest ze bijna elke keer als ik iets met haar ga doen (of iemand anders) Met het hoesten komt ook slijm mee.
zo gewoon in de wei hoest ze niet en in de stal ook niet.

Ik denk dat ze verkouden aan het worden is. Maar de eigenaars zeggen dat het niets is.

Ik denk dat ook vooral doordat ze het vaker koud heeft in de wei. Teminst dat denk ik omdat ze haar staart helemaal tegen haar kont klemt en de haren vaker overeind staan(als je achter haar gaat staan zie je dat goed)

Weet iemand of ze nu verkouden is, aan het worden is of misschien iets anders???

shaneen

Re: Pony hoest ineens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:12

heeft de pony ook snot? zo ja welke kleur? en tja hoesten, kunnen ze zo krijgen hoor, maar wat voor een hoest is het... daar gaat het om, geef de pony in ieder geval nat hooi, dat verzachte, ook slobber verzacht, hou hem goed in de gaten, zet hem niet nat op het land, er probeer te temperaturen!succes

Pattypaard

Re: Pony hoest ineens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 13:27

ik weet niet zeker of het snot of slijm is. maar dan hoest ze en dan zie je het zegmaar rondvliegen. (kleur wit)
dat temperaturen zal niet lukken omdat ik niet weet hoe dat moet en niemand ken die dat kan doen. en ze willen daar geen dierenarts bijhalen.
slobber geven doe ik wel vaker....als ik daar ben en dan moet ik ze meestal ook op stal zetten. (als ze dan thuis zijn teminste want anders kan dat niet) en nat hooi willen ze daar niet geven. omdat dat teveel werk is geloof ik. Ik heb wel vaker hooi in een kruiwagen gedaan en dan die laten vollopen en dan later....(na het rijden of iets) dat hooi gegeven.