Heel erg hoesten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebelletje

Heel erg hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 21:23

heey allemaal,

ben ik weer hoor, maar had ditmaal n vraagje over joelle..
Sinds ik haar heb heeft ze een raar hoestje, kan niet goed verklaren hoe dit komt...heeft wel een beetje groen snot in haar neus maar is verder niet verkouden.
Ik had de dierenarts er al bij gehad echter die zegt dat er niks aan de hand is en heeft haar alleen antibiotica gegeven, alleen niet veranderd aan de situatie. Ze heeft het wel een beetje benauwd als ze hoest.
De klieren zijn niet opgezet ofzo (de inentingen tegen influenza en tetanus heeft ze niet gehad blijkbaar) alleen de dierenarts wil die pas geven als haar hoest over is ..en dan beweren dat ze niets heeft maar haar niet willen inenten vind ik raar!

Wat vinden jullie hiervan??

xxxx ellebelletje

RuizWish

Re: Heel erg hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 22:54

Als een paard ergens al ziek van is, dan is het niet goed om nog te enten, daarom wordt er ook altijd geënt als een paard gezond is.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 23:09

...ja dat weet ik, maar de dierenarts zei dat er niets aan de hand was, dus daarom snap ik niet waarom hij niet overgaat tot enten...

Ja

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 09:51

Klopt inderdaad dat paard niet geent mag worden als hij ziek is. Maar inderdaad raar dat dierenarts eerst zeg dat het niks is maar toch niet kan enten. Zou er anders even een andere dierenarts naar laten kijken. Met hoesten is wel belangrijk dat er goed naar gekeken wordt voordat het erger wordt.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:07

klinkt mij als een soort stof alergie.
ik denk dat jouw da bedoelt dat er geen ernstige dingen spelen zoals droes of zo.
voor een inenting moeten eerst de longen tot rust komen omdat een inenting wat extra iritatie kan geven.
en als je twijfelt vraag dan aan je da wat er speelt.
daar heb je recht op!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:11

Groenig snot duidt meestal op een bacteriële infectie, vandaar dus de antibiotica. Ik zou er toch even iemand anders laten naar kijken dan. Hoe lang duurt dit al? Weet je welk antibioticum je paard gekregen heeft?

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:53

ik zou toch even de dierenarts er bij laten komen.

toevallig is bij mij de dierenarts net weg.
mn haflinger is vanaf maandag ook wat aant kuchen en ook een beetje snot, vrij waterig.

ik heb van de da een penecilline kuur gekregen voor 10 dagen, 2 weken rust. hij had wat verhoging, zn longen klonken niet helemaal zuiver, en ook waren zn klieren wat opgezet.