buikpijn door zadel???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

araber

buikpijn door zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-05 21:19

mn paard heeft heel erg last van zn buik aan de rechterkant al een paar weken en toen heeft de da bloedonderzoek gedaan kwam niks uit. Nu 3 weken stilgezet, en toen was alles oke. Had vrijdag 20min laag en rond gereden zaterdag 1 uurtje stappen onder zadel. Nu een week later en de hele week stilgestaan, weer last van zn buik! vande week ontwormt verder was ik een weekje weg dus niks gedaan maar vrijdag toen ik terug kwam weer last van zn buik iemand een idee???
kan het aan het zadel liggen die ligt namelijk niet goed vandaag mn nieuwe opgehaalt maar goed toch een tijd door meoten rijden met die andere maar goed dan denk ik ook 4 weken eigelijk niks gedaan.

kan iemand mij helpen morgen ga ik de da weer bellen en overleggen maar misschien dat iemand dus al een idee heeft

gr chantal

Kyona

Re: buikpijn door zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:46

Kan me niet echt voorstellen dat het aan het zadel ligt - lijkt mij meer toeval. Maar goed, als het nu wegblijft met je nieuwe zadel dan is er wellicht toch een verband.....
Zelf denk ik meer dat het aan inspanning ligt (tijd niets gedaan, nu weer gesport zeg maar (ook al heb je het rustig aan gedaan)).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:40

misschien dat hij last heeft van zijn buikspieren?

kan me namelijk wel voorstellen dat hij door de manier van rijden moet hij mischien die spieren aan die kant meer gebruiken en dat ie daar dan last van krijgt
.
door t zadel lijkt me ook wat raar..tenzij aan die kant de singel misschien niet goed zit en er een stuk vel tussenkomt wat knelt ofzo

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:29

Hoe ben je er achter gekomen dat ie pijn in zijn buik heeft??
Wat waren de syptomen?

mirellakuijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:20

Waar heeft hij pijn vooraan waar de singel zit mijn merrie heeft namelijk daar de gevoelige plek, wat helpt is een singel met elastiek

miertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:03

je zadel kan verkeerd liggen waardoor een paard problemen kan krijgen van zijn rug, en ook zijn hart. Omgeving van het hart kan dus pijnlijk zijn.

Vraag maar eens na bij een homeopaath, het is geen onzin.
bv. www.gerrit-zomer.nl

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 16:10

lars schreef:
kan het aan het zadel liggen die ligt namelijk niet goed vandaag mn nieuwe opgehaalt maar goed
toch een tijd door meoten rijden met die andere
maar goed dan denk ik ook 4 weken eigelijk niks gedaan.
Ik denk dat je paard daar dus zijn buik van vol had Cool